تشریح وظایف سازمان بهزیستی کشور در طرح «حمایت از مدافعان سلامت»

طرح «حمایت از مدافعان سلامت» که توسط نایب رئیس اول مجلس و گروهی از نمایندگان طراحی شده، آماده سیر مراحل قانونی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، طرح حمایتی مجلس از مدافعان سلامت که با هدف تعریف مشوق هایی برای مدافعان سلامت در حوزه های مسکن، بیمه، امور درمانی، تحصیلی و استخدامی تدوین شده، آماده طی کردن مراحل قانونی در کمیسیون ها و صحن مجلس شد.

این طرح توسط نایب رئیس اول مجلس و جمعی از نمایندگان آماده شده و در آن، جزئیات بسته حمایتی از مدافعان سلامت و تکالیف دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان بهزیستی کشور در این زمینه، تشریح شده است که بدین شرح است:

در بخش بهداشت و درمان، سازمان بهزیستی کشور موظف است با اولویت نسبت به پذیرش فرزندان معلول مدافعان سلامت در مراکز دولتی و غیردولتی اقدام نموده و خدمات مربوطه را به آنها ارائه نماید. اعتبار مربوط به این خدمات از محل اعتبارات مصوب سازمان مذکور تأمین و پرداخت می‌گردد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است با هماهنگی وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی کشور به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، پیشگیری و درمان جهت ارتقای سطح سلامت و تأمین بهداشت روانی مدافعان سلامت و خانواده ایشان «مراکز مشاوره‌ای و مددکاری مدافعان سلامت» را تأسیس نماید.

کد خبر 35056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =