شروع فاز اجرایی دستور العمل شفاف‌سازی بهزیستی کشور در خراسان رضوی

به گفته‌ی مسؤول واحد نظارت و بازرسی بهزیستی خراسان رضوی، برنامه‌ی شفاف‌سازی اطلاعات و عملیات این نهاد، با ابلاغ دستور العمل این برنامه از بهزیستی کشور به استان‌ها، وارد فاز اجرایی شده است.

زهرا سادات ترحمی با اعلام این خبر گفت: بر اساس این ابلاغیه، تمام واحدهای استانی موظف‌اند اطلاعات، برنامه‌های اجرایی، قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه‌ی رویدادهای سازمانی را از طریق پرتال‌ها و وب‌نگارها در معرض دید شهروندان قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد:  هیچ موضوعی در عملکرد سازمانی، از مقوله‌ی شفاف‌سازی مستثنی نشده و واحدهای کاری و بخش‌های تخصصی سازمان، همه باید در اجرای این دستور، حداکثر تلاش خود را مبذول دارند.

ترحمی تأکید کرد: در بهزیستی کشور، ستادی به فرماندهی رئیس سازمان تشکیل شده که هر دو ماه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد تا موانع شفاف‌سازی را از پیش پا بردارد و روند شفاف‌سازی را در سراسر کشور، تقویت و روان‌سازی کند.

وی ادامه داد: در استان‌ها، این تشکیلات به شکل یک کمیته متشکل از بخش‌های مختلف عمومی و تخصصی خواهد بود که هر دو هفته یک بار جلسه دارد تا اجرای این دستورالعمل را تسهیل نموده و موانع آن را از پیش پای اجرا بردارد.

مردم بهترین ناظر عملکرد ما هستند

مسؤول نظارت و بازرسی بهزیستی خراسان رضوی گفت: مردم بهترین ناظر عملکرد ما هستند و اگر همه‌ی مطالب و قوانین و مستندات عملکردها در اختیار عموم باشد مردم بخوبی می‌توانند راجع به عملکرد ما قضاوت کنند.

وی در خصوص حوزه‌ی شفاف‌سازی گفت: علاوه بر موارد پیش گفته، تصویب‌نامه‌ها،آیین نامه‌ها، اساسنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها، روشها، فرآیندها، رویه‌ها و شیوه‌نامه‌ها، ساختار، شرح وظایف و ماموریت‌های سازمانی، راهبردها، سیاست‌ها، برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌ها تابع این موضوع خواهند بود.

وی تصریح کرد: همچنین فهرست خدمات، مجوزها، موافقت اصولی وپروانه‌های صادره، گزارش بودجه و اعتبارات و عملکرد سنواتی و صورت هزینه‌ها و درآمدهای رویدادها و برنامه‌ها و نیز واگذاریها و برون سپاری‌ها هم باید در معرض رؤیت مردم و قضاوت آنها قرار گیرند.

ترحمی در پایان گفت: مشارکت‌های مردمی و حمایتها ی مالی و غیر مالی اعم از دریافتی و اعطایی، معاملات، قراردادها، موافقتنامه‌ها و تفاهمنامه‌ها و در نهایت، انتصابات مدیران به همراه اطلاعات و سوابق آنان، جزو مواردی است که مطابق همین دستور سازمانی، باید کاملا شفاف‌سازی شده و شهروندان بتوانند از جزئیات امور سازمان آگاه شوند.

وی از اینکه بهزیستی، یکی از پیشتازان شفاف‌سازی اطلاعات و عملیات دولت بوده، ابراز خوشنودی کرد و از مدیران ستادی و کارشناسان بهزیستی در سراسر استان خواست حداکثر همکاری و تلاش را برای اجرای این دستور ریاست سازمان داشته باشند تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان به بهترین نتیجه‌ی ممکن دست یابیم.

کد خبر 34690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد