پیام سرپرست بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت روز ملی منابع انسانی

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی، طی پیامی به مناسبت "روز ملی منابع انسانی" بر نقش و جایگاه توسعه منابع انسانی در نگاه مدیریتی و اهداف خرد و کلان سازمانی تاکید کردند. در متن این پیام آمده است:

"پیشنهاد نام‌گذاری ۲۵ فروردین، به عنوان روز ملی منابع انسانی، در سال ۹۷ مورد بررسی شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گرفت و به تصویب رسید اما برخی منابع، سابقه‌ای ده ساله برای این مناسبت ملی، ذکر می‌کنند.
اگر چه اقتصاددانان، مبنای اصلی توسعه‌ی کشورها را در دنیای امروز، توسعه‌ی منابع انسانی می‌دانند اما این مهم، در برخی زمینه‌ها مورد غفلت برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران و حتی قانون گذاران  قرار گرفته و شاید یکی از دلایل اصلی کاهش جمعیت فعال کشور در سال‌های اخیر، همین کم‌توجهی به منابع انسانی و تقویت سرمایه‌های انسانی کشور باشد.
سازمان بهزیستی، از آنجا که سازمانی اجتماعی و انسان‌محور است، مبنای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت خود را توسعه‌ی منابع انسانی هم در سازمان و هم در جامعه‌ی هدف قرار داده است. 
تقریبا اکثریت قریب به اتفاق جمعیت هدف سازمان بهزیستی، در زمره‌ی نیروهای انسانی فعال و کارآمد جامعه قرار می‌گیرند و تلاش سازمان بهزیستی برای ارتقای منزلت و جایگاه آنان به ویژه، انسان‌هایی که از نظر ظاهری، تفاوت‌هایی با نرمال‌های جامعه دارند، در همین راستا ارزیابی می‌شود.
همچنین در بعد سازمانی، بر اساس برنامه‌ریزی مراجع بالادستی و قوانین فراگیر ملی، معاونت‌های مالی و پشتیبانی، مفتخر به داشتن عنوان «توسعه‌ی منابع انسانی» هستند که این نیز، مؤید نگاه واقع‌گرایانه و توسعه‌گرایانه در میان مدیران ارشد نظام است.
رهبر معظم انقلاب، همواره بر تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و مراجع تصمیم‌گیری و تقنینی در جهت توسعه‌ی سرمایه‌های انسانی کشور، جوان‌سازی جمعیت، پیشگیری از سالمند شدن جمعیت و کوشش برای افزایش باروری و تولد نیروی انسانی تازه‌نفس و کارآمد، تأکید داشته و این مهم را در سنوات مختلف و در فرصت‌ها و مناسبت‌های گوناگون به مسؤولان یادآوری نموده و آن را رکن توسعه‌ی کشور دانسته‌اند.
نظام فکری جمهوری اسلامی ایران ،  مبنای رشد و پیشرفت جامعه را استعلای مقام انسانیت و رشد معنوی آحاد جامعه می‌داند چرا که  اگر انسان‌های پاکدامن، پاکدست، مؤمن، آزاداندیش،‌ منصف و جهان‌نگر تربیت شوند و به عنوان چرخ‌های حرکت جامعه به سوی پیشرفت و ترقی قرار گیرند ، به جامعه‌ی آرمانی اسلام که مصداق جامعه مهدوی می باشد ، خواهیم رسید و به تمام جوامع نشان خواهیم داد که اسلام ناب محمدی، همان اندیشه‌ای است که رشد و بالندگی جامعه را هدف نهایی وجود جامعه‌ی بشری قرار داده و این شاهراه بزرگ نیز از مسیر تعالی انسان و رشد و تربیت انسان‌های بزرگ و پاک‌نهاد که مؤمن به ایمان الهی و متخلق به اخلاق نبوی باشند می‌گذرد.
اینجانب به عنوان سرپرست بهزیستی خراسان رضوی که مفتخر است به بیش از نیم‌میلیون خانوار از جمعیت این استان، خدمت‌رسانی دارد علاوه بر اینکه در حفظ و حراست از سرمایه‌های انسانی کشور در بخش جمعیت هدف و نیز در استعلای معنوی کارکنان سازمان، حداکثر تلاش خود و همکارانش را سرلوحه‌ی کار مدیریت می‌داند معتقد است باید برای تقویت بنیه‌ی انسانی سازمان، هر اندازه ممکن است تلاش نماییم و کاخ رفیع توسعه‌ی کشور را بر ستون‌های استوار توسعه‌ی منابع انسانی قرار دهیم.
امید است تمام مدیران اجرایی در دستگاه‌های مختلف، به ویژه آنان که سهم بالاتر و مهم‌تری در برنامه‌ریزی کلان استان دارند توجه بیشتر و پویاتری نسبت به این مهم مبذول داشته و سازمان بهزیستی را از دو جهت نیروی انسانی در بخش سازمانی و نیروهای انسانی در بخش جامعه‌ی هدف، بیش از پیش مورد توجه قرار دهند تا ما هم بتوانیم نقش واقعی و جایگاه اصلی خویش را در گردونه‌ی توسعه بازیابیم و نقش‌آفرین واقعی این صحنه‌ی درخشش فرهنگ و معنویت ناب اسلامی باشیم."

دکتر مسعود فیروزی  

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 34600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد