شهرقدس| دریافت خدمات آموزشی توسط کودکان اتیسم از مراکز بهزیستی

شهرستان قدس دارای دو مرکز آموزش توانبخشی روزانه می باشد که به فرزندان کم توان خدمات ارئه می دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در تکمیل مطلب بالا، افزود: در شهرستان قدس یک مرکز تخصصی اتیسم به نام فرزندان آفتاب ویژه این کودکان می باشد که دارای 50 نفر ظرفیت بوده و کودکان دارای اختلال اتیسم در این مرکز تحت آموزش و کاردرمانی قرار می گیرند.

پروین یاری زاده در این خصوص گفت: اتیسم ناتوانی پیشروی کننده است که برای تمام عمر ادامه دارد و بر شناخت کودکان از محیط و نحوه ارتباط با دیگران تأثیر می‌گذارد وکودکان اتیسمی جهان را نسبت به سایرین متفاوت می‌بینند، می‌شنوند و احساس می‌کنند.

 وی با اشاره به این مسئله که اتیسم بیماری نیست ادامه داد: اغلب کودکان اتیسمی دچار خیال‌پردازی و توهم هستند و این ویژگی اساسی هویت آن‌هاست.

این مسئول در ادامه افزود: همان طوری که علم پزشکی ثابت کرده است علائم و ویژگی‌های اتیسم را می توان در طیف گسترده‌ای از ترکیبات یعنی از خفیف تا شدید نمایان شود وهمه کودکان مبتلا به اتیسم مشکلات خاصی را متحمل می‌شوند اما اتیسم آن‌ها را به روش‌های مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد.  

 رئیس بهزیستی قدس در پایان تصریح کرد: برخی افراد مبتلا به اتیسم دارای مشکل یادگیری، مسائل مربوط به‌ سلامت روانی یا سایر اختلالات هستند و این به این معنی است که کودکان دارای اختلال اتیسم نیاز به حمایت‌های مختلف و زیادی دارند که ما در مراکز توانبخشی این شهرستان و با حمایت‌های مناسب و آموزش های به موقع در جهت رفع مشکلات این عزیزان  و خانواده های آنها هستیم.

کد خبر 34531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد