از کمک به ۲ هزار و ۶۸۵ کودک ناشنوا برای کاشت حلزون تا تامین ۱۲۲ هزار وسیله کمک توانبخشی برای معلولان

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح مهمترین اقدامات سال ۹۹، گفت: ۲ هزار و ۶۸۵ مورد کمک به کودکان ناشنوا برای کاشت حلزون صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، "فریبا بریمانی" مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح مهمترین اقدامات سال ۹۹، گفت: مجموعا حدود یکهزار و ۴۰۰ مرکز روزانه و حرفه‌آموزی کارگاه تولیدی حمایتی داریم که به ۵۵ هزار نفر از معلولان خدمات خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می‌کنند که از این تعداد ۴۸ هزار نفر از یارانه سهم بهزیستی برخوردار هستند.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور، افزود: ۱۷ مرکز پشتیبانی شغلی داریم که ۷۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت را درخصوص کاریابی و ارائه خدمات یاری می‌کنند. وی با بیان اینکه سال گذشته به ۱۵ هزار ۷۰۰ نفر خدمت ارائه کردیم، تصریح کرد: در تامین وسائل بهداشتی معلولان ضایعه نخاعی و بسترگراها ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش قرار می‌دهیم که سال ۹۹، ۲۷ هزار نفر از افراد ضایعه نخاعی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بسترگرا بودند که میانگین ۱۸۰ هزار تومان را ماهانه دریافت کردند.

بریمانی با بیان اینکه در برنامه غربالگری تشخیص اختلال طیف اتیسم ۱۸۹ مورد به مراکز معرفی شدند تا خدمات آموزشی و توانبخشی دریافت کنند، گفت: سال گذشته ۲۱ هزار وسیله کمکی و اندام مصنوعی برای افراد دارای معلولیت تامین شد؛ همچنین ۲ هزار و ۶۸۵ مورد کمک به کودکان ناشنوا برای کاشت حلزون صورت پذیرفت.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت‌ها در زمینه هنردرمانی، ادامه داد: یکهزار و ۵۳۳ مرکز مجموعا تحت پوشش بهزیستی هستند که ۳ هزار و ۲۰۰ کارشناس هنردرمانی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند این در حالی است که ۴ جشنواره تئاتر معلولان سال گذشته به صورت مجازی برگزار شد و یک نمایشگاه کشوری نقاشی معلولان هم به صورت آنلاین برگزار کردیم.

وی در پایان درخصوص تامین وسائل کمک توانبخشی افراد دارای معلولیت، یادآور شد: توانستیم ۱۲۲ هزار وسیله کمک توانبخشی سال گذشته تامین و یا هزینه آن را به افراد دارای معلولیت تقدیم کنیم.

کد خبر 34394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =