مهدیشهر | اقدامات شاخص اداره بهزیستی شهرستان در حوزه های تخصصی در سال ۱۳۹۹

ربابه گلوردیان از ایجاد اشتغال برای ۴۵ نفر از مددجویان و تحویل ۸ واحد مسکونی در سال ۹۹ خبر داد و افزود : در حوزه اشتغال برای ۴۵ نفر از مددجویان تحت حمایت خودمان ایجاد اشتغال کرده ایم

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ربابه گلوردیان رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر گزارشی از عملکرد این شهرستان در حوزه های تخصصی ارائه کرد.

ربابه گلوردیان رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر گفت : بهزیستی مهدیشهر با دارا بودن یک هزار و۵۹۱ نفر مددجو به تفکیک ۹۹۷ پرونده توانبخشی، ۳۸۰ پرونده حوزه اجتماعی، ۲۱۴ پرونده CBR  و تحت نظارت داشتن یک مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد، یک مرکز بیماران روان مزمن ویژه بانوان  ، یک موسسه خیریه و یک مرکز مثبت زندگی در حال ارائه خدمت به آحاد جامعه و جامعه هدف خود است  .

وی افزود : در حوزه پیشگیری با تشکیل ۶۳ پرونده، پذیرش ۱۳۰ نفر در مرکز بهبودی و پرداخت ۲۰ مورد یارانه مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد، سنجش بینایی ۱۳۰۰ نفر کودک ۳ تا ۶ سال، غربالگری شنوائی ۲۳۵ نوزاد ارائه خدمات صورت گرفته است. همچنین در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی نیز ۹۷ نفر خدمات مشاوره دریافت کرده اند. باتوجه به شرایط جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری آموزش ها به صورت مجازی، حدود ۱۰۰ نفر در قالب دوره های آموزش آنلاین زندگی خانواده و ۱۰۰ نفر نیز در دوره آموزش پیش از ازدواج از خدمات دفتر مشاوره حوزه پیشگیری بهره مند شده اند.

رئیس اداره بهزیستی مهدیشهر گفت : در حوزه توانبخشی ۱۶۴۰ مورد پرداخت کمک های مالی بمنظور مناسب سازی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، درمان و وسایل توانبخشی، هزینه های ایاب و ذهاب، بیمه خویش فرمایی  و کارفرمایی... و همچنین در حوزه اجتماعی ۱۲۰ مورد پرداخت کمک های مالی در زمینه  پرداخت ودیعه مسکن، بیمه سرپرست خانوار، کمک هزینه تحصیلی و سرمایه کار و... و. صورت گرفته است.

ربابه گلوردیان از ایجاد اشتغال برای ۴۵ نفر از مددجویان و تحویل ۸ واحد مسکونی در سال ۹۹ خبر داد و افزود : ۸۸۰ بسته معیشتی، پرداخت کمک های نقدی به حساب مددجویان از جمله اقدامات مثبت حوزه مشارکت های مردمی اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر بوده است.

ایشان در ادامه : با شیوع  ویروس کرونا در سال گذشته و با توجه به محدودیت هایی که در پی داشت، بی شک گروه‌های هدف جامعه بهزیستی یکی از گروه های آسیب پذیر بودند که سازمان بهزیستی بیشترین توان خود را بر روی این موضوع گذاشت تا بتواند در شرایط سخت و بحرانی روزهای کرونایی که باعث رکود اقتصادی شده است، با پرداخت کمک های معیشتی و هزینه های درمان بیماران کرونایی حداقل ها را برای کمک به  خانواده های نیازمند فراهم آورد. از این منظر  اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر نیز در زمینه کمک به بیماران کرونایی در سال داشته است.

ربابه گلوردیان در پایان ضمن تقدیر از همراهی و همدلی همکاران خود در شهرستان سمنان اظهار داشت : امیدوارم سال ۱۴۰۰ با موفقیت های روز افزون، تلاش برای حمایت بهتر از جامعه هدف سازمان بهزیستی و به ویژه سلامتی و رهایی از ویروس کرونا همراه باشد ان شاء الله.

کد خبر 34378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد