بهزیستی در رسانه | ۲ بانوی توانخواه استان سمنان به اردوی تیم ملی بوچیا دعوت شدند

سمنان- ایرنا- مدیر اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: «فاطمه عاشوری» و «زینب کبریایی» از توانخواهان تحت حمایت بهزیستی این شهرستان به اولین اردوی استعدادیابی بوچیا برای انتخاب ورزشکاران حاضر در بازی‌های آسیایی جوانان بحرین ۲۰۲۱ دعوت شدند.

به گزارش ایرنا، محمود زحمتکش روز چهارشنبه با بیان اینکه  این ۲ بانو از سال ۸۹ در رشته ورزشی بوچیا فعال هستند به رسانه‌ها ابراز داشت: عاشوری کسب عنوان قهرمانی کشوری، نایب قهرمانی کشوری و مقام چهارم کشوری و کبریایی کسب مقام سوم کشوری را در کارنامه خود دارند.

وی افزود: اداره بهزیستی شهرستان دامغان سه هزار و ۳۷۵ پرونده مددجویی، ۲ هزار و ۵۲۴ پرونده در حوزه توانبخشی و  ۸۵۱ پرونده در حوزه اجتماعی  دارد.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: از این تعداد، ۳۰۰ نفر در رشته‌های ورزشی دو و میدانی، بوچیا، گلبال، والیبال نشسته، شطرنج، تنیس روی میز، ویلچررانی، فوتسال، تیر اندازی فعالیت دارند و تا کنون موفق به مدال آوری در بازیهای جهانی و کشوری شده‌اند.

بوچیا (Boccia) نوعی ورزش تفریحی- توپی است که افراد دارای معلولیت شدید می توانند تا سطح قهرمانی در کشور و مسابقات برون مرزی آن را ادامه دهند. بازیکنان بوچیا باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند تا موقعیت و استراتژی های مختلف بازی در مقابل حریف را فرا گیرند. این ورزش در نگاه نخست، ساده به نظر می رسد اما بازیکنانی در این رشته موفق می شوند که قدرت تمرکز و تسلط ذهنی خود را تقویت کنند. بوچیا به سکوت، آرامش درونی و بیرونی نیاز دارد.

بوچیا به ۳ شیوه‌ انفرادی، دونفره، تیمی و توسط بازیکنان دارای کلاس‌بندی پزشکی مورد تائید انجام می‌گردد در این بازی فرد یا گروه دارای توپ قرمز شروع کننده بازی است و با سوت داور توپ هدف (سفید) را در محدوده مجاز زمین بازی پرتاب می کند.

سپس با اعلام مجدد داور توپ قرمز را به طرف توپ هدف پرتاب می کند و پس از آن، بر اساس قوانین و با توجه به اعلام های داور وسط مسابقه ادامه می یابد.

کد خبر 34351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد