در رسانه| مستمری اعضای خانوار با سرپرست معلول در دولت تدبیر و امید برقرار شد

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: برقراری مستمری برای اعضای خانواده های با سرپرست معلول برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید انجام‌ شده است.

 زهرا همتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  پیش از این تنها سرپرست خانواده که معلولیت داشت مستمری دریافت می کرد که در دولت تدبیر و امید برای اعضای خانواده این افراد به تعداد دو هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر اعمال شده است.

وی از پذیرش ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭ ۱۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬درصدی تمامی معلولان و سالمندان در مراکز شبانه روزی این سازمان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: شمار این افراد از ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۶۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر دولت قبل به ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۳۳۵‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است.

وی افزایش ارایه خدمات مددکاری به معلولان از ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۹۲۳‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر دولت قبل به سه هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۹۳۲‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر در دولت جدید، پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده از ۱۱۰ نفر به ۲۸۰ نفر، خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی از چهار هزار نفر به پنج هزار و ۷۲ نفر، کمک به درمان معلولان از ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر به ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۷۲۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب معلولان از ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۲۴۴‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر به ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۶۳۳‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر را از دیگر خدمات ارایه شده این حوزه به افراد دارای معلولیت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: همچنین در طول هشت سال گذشته حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی افزایش سه برابری داشته و پوشش آن از ۸۲ نفر به ۳۹۴ نفر افزایش یافته است.

وی پرداخت شهریه دانشجویان معلول از ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۵۷‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر به ۲۵۸، کمک هزینه به دانش آموزان از ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر به یک هزار و ۳۹۹ نفر و کمک هزینه وسایل کمک توانبخشی و مصرفی از سه هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۸۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر به شش هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۵۱‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر در دولت قبل نسبت به دولت تدبیر و امید را از دیگر خدمات ارایه شده به افراد دارای معلولیت برشمرد.

بیش از ۱۶ هزار فرد دارای معلولیت در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

کد خبر 34320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد