شهرقدس| با هم ببینیم| فیلم آموزشی مرکز فرزندان آفتاب ویژه کودکان اتیسم 

اختلال اتیسم  یا درخودماندگی در مسیر شناخت به حواس، برای رمزگذاری و طبقه‌بندی اطلاعات در حافظه احتمالاً تسلط قوی یکی از حواس باعث تضعیف سایر حواس در انجام طبقه‌بندی اطلاعات دریافتی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اتیسم نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.

در این دو فیلم بر این تأکید شده که این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطۀ تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد و کودکان و بزرگ‌سالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند.  

این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد، رفتارهای خودآزاردهنده و پرخاشگری نیز دیده می‌شود و خانواده ها این کودکان را با چالش های زیادی روبرو می کند که نیاز به آموزش های فروانی دارند.

گفتنی است؛ مرکز فزندان آفتاب با ظرفیت ۵۰ نفر در خصوص افزایش تقویت حافظه دیداری، کشیدن اشکال روی کاغذ و تقویت ادارک دیداری افزایش توجه و تمرکز بازی با لگو و رنگ را توسط مربیان خود به فرزندان تحت پوشش خود آموزش می دهد.

کد خبر 34251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد