مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی در گفتگو با شبکه خبر: تزریق حدود ۱۱ هزار دوز واکسن در مراکز بهزیستی

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی روی خط خبر از تحقق ۵۵ درصدی واکسیناسیون سالمندان مقیم در مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی بر علیه کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، مصطفی سراج مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در ارتباط زنده با شبکه خبر با اشاره به آغاز تلقیح دوز دوم واکسن کرونا سالمندان مقیم در مراکز بهزیستی، گفت: با توجه به اینکه سالمندان مقیم در مراکز بهزیستی در شمار گروه های پرخطر در ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند، به عنوان اولویت اول در دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند و واکسیناسیون این گروه از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار نفر در مراکز سالمندان مقیم هستند که تعداد افراد حاضر در این مراکز با پرسنل ۲۱ هزار نفر می‌شوند، همچنین در مراکز مراقبتی ۵۱ هزار نفر مقیم هستند که با ۲۳ هزار نفر پرسنل، مجموعا ۷۵ هزار نفر می‌شوند.

سراج تصریح کرد: طبق توافق با وزارت بهداشت قرار شد ۲۰ هزار واکسن در اختیار بهزیستی قرار گیرد و تا یک ساعت پیش، بیش از ۱۰ هزار و ۹۲۸ دوز واکسن تزریق شده است که حدود ۵۵ درصد طرح را شامل می‌شوند.

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی تاکید کرد: از این مقدار ۷ هزار و ۶۰۰ واکسن به مددجویان و سالمندان و ۳ هزار و ۳۰۰ واکسن به پرسنل این مراکز تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه کار واکسیناسیون سالمندان در مراکز نگهداری در همه استان‌ها در حال انجام است، گفت:‌البته در برخی استان‌ها این کار به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده؛ مانند استان‌های گیلان، آذربایجان غربی، کردستان که بیش از ۹۰ درصد سالمندان در مراکز نگهداری واکسینه شدند.

سراج تصریح کرد: فاصله بین دو دوز تزریق واکسن ۲۸ روز است که در برخی استان‌ها مرحله دوم نیز شروع شده؛ ضمن اینکه باید گفت فرآیند واکسیناسیون مقداری کند است؛ چرا که قرار بود تا پایان اسفند ماه سال گذشته واکسیناسیون کل سالمندان انجام شود، اما اکنون ۵۵ درصد تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به فرآیند تزریق واکسن به سالمندان در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی، ابراز داشت: اخذ رضایت، سوابق پزشکی و نوع بیماری سالمندان مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی اضافه کرد: قریب ۷۵ هزار نفر تحت پوشش ما در مراکز اقامتی هستند که شامل ۵۱ هزار مددجو در مراکز اقامتی و ۲۱ هزار پرسنل می‌شوند که امیدواریم واکسیناسیون آنها طی چند ماه آتی انجام شود.

سراج درباره واکسیناسیون سالمندان و معلولان ساکن در منازل، یادآور شد: این افراد نیز در گروه‌های بعدی دریافت واکسن قرار دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا خانواده های تحت پوشش می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند؟»، گفت:‌ وزارت بهداشت بر اساس گروه‌بندی که انجام داده است این کار را انجام می‌دهد و در این مرحله نیز سهمیه‌ای برای ما قائل نشده و در صورت اتخاذ تصمیم اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 34095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =