هیچ عارضه‌ی خطرناکی در دریافت‌کنندگان واکسن اسپوتنیک دیده نشده است

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۴۵۸ سالمند در مراکز تحت پوشش خراسان رضوی، واکسن کرونا دریافت کردند.

به گفته‌ی محمد عارف آرام از کل سهمیه واکسن سالمندان خراسان رضوی که ۲۱۷۵ دوز بوده، ۱۴۵۸ دوز به داوطلبان واجد شرایط در مراکز سالمندان تزریق گردیده است.

وی یادآور شد: در بین دریافت کنندگان واکسن کرونا در مراکز سالمندان، هیچ‌گونه عارضه‌ی خطرناکی تا کنون دیده یا گزارش نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه از کل ۳۹ مرکز سالمندان خراسان رضوی ۳۵ مرکز تا کنون واکسینه شده‌اند گفت: اگر چه تعداد سالمندان مقیم مراکز و پرسنل آنها حدود سه هزار نفر می‌باشند اما به جهت اینکه تعدادی از افراد مقیم این مراکز، واجد شرایط نبوده و یا خودشان داوطلب تزریق واکسن نبوده‌اند در مجموع ۱۴۵۸نفر واکسینه شده‌اند.

آرام خاطر نشان کرد: خوشبختانه هیچ مشکل جدی در دریافت کنندگان واکسن دیده نشده و اگر چه تعدادی فوتی در مراکز سالمندان گزارش گردیده، اما فوتی‌ها از مبتلایان کرونا یا دریافت‌کنندگان و اکسن نبوده‌اند.

به گفته‌ی جانشین معاون توانخبشی بهزیستی خراسان رضوی، از مازاد واکسنی که برای سالمندان گرفته‌ایم افراد مقیم مراکز بیماران روانی مزمن نیز حدود ۲۰۰ نفرشان واکسینه می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد که ۴ مرکز باقیمانده‌ی سالمندان که مربوط به سبزوار و مشهد می‌باشد و در اختیار بهزیستی نیست نیز در روزهای آینده واکسینه شوند.

شایان ذکر است سهمیه‌ی سالمندان واکسن کرونا از نوع اسپوتنیک روسی بوده که واکسیناسیون مراکز از ۲۵ اسفند آغاز شده است.

کد خبر 33924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد