تقدیر از ۷ کارشناس اورژانس اجتماعی خراسان رضوی

طی مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور، وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور، ۱۲۳ نفر از کارشناسان اورژانس اجتماعی سراسر کشور مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس برای تمام استان‌ها برگزار می‌گردید ۷ نفر از کارشناسان اورژانس اجتماعی خراسان رضوی نیز مورد قدردانی واقع شدند.

رئیس سازمان بهزیستی در مراسم تقدیر از این کارشناسان، از آماده شدن لایحه ساختار و تشکیلات اورژانس اجتماعی برای تقدیم به دولت خبر داد.

دکتر وحید قبادی‌دانا همچنین به ۳۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ۵ هزار نیرو در این مراکز مشغول کار هستند که از بیشتر آنها به صورت خرید خدمت استفاده می‌کنیم و برای استخدام آنها باید قانونی که به صورت لایحه به دولت تقدیم شده به مجلس برود و تصویب شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این مراسم با قدردانی از اورژانس اجتماعی و سازمان بهزیستی گفت: در بررسی انجام شده مشخص گردیده که کشور ما یکی از قوی‌ترین شبکه‌های مقابله با آسیب‌ها را داراست.

دکتر معصومه ابتکار، اقدامات سازمان بهزیستی را موجب افزایش سرمایه اجتماعی دانست و گفت: خانواده، مهم‌ترین مأمن برای آحاد جامعه است و در طول دوره‌ی خدمت دولت تدبیر و امید، کارهای بسیاری در زمینه خانواده انجام شده است.

وی از تنظیم و تدوین سیاست‌های اجرایی خانواده در این معاونت خبر داد و گفت: این سیاست‌های اجرایی، بزودی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی همچنین از تقدیم شدن لایحه حمایت از حقوق زنان و خانواده به مجلس اطلاع داد و یادآور شد: با اینکه دو ماه از این موضوع گذشته هنوز هیچ خبری از اعلام وصول این لایحه اعلام نشده و امیدواریم مجلس، این لایحه را در دستور کار قرار دهد.

دکتر ابتکار از نهایی شدن لایحه پلیس اطفال در کمیسیون تخصصی دولت یاد کرد و گفت: این لایحه در روزهای آینده به صحن دولت می‌رود تا تصویب و به مجلس تقدیم گردد.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم از اورژانس اجتماعی به عنوان یک نهاد قدرتمند اجتماعی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: چنین سیستمی در هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی و اجتماعی کشور وجود ندارد و افتخار این خدمت تنها در حوزه‌ی فعالیت‌های بهزیستی تعریف شده است.

دکتر مسعود فیروزی گفت: مسائل اجتماعی باید با راهکارهای اجتماعی حل و فصل شوند و بدون رفع و حذف علت‌ها نمی‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را از میان برداریم.

در این مراسم محبوبه کاظم‌زاده، محمد گلستانی و مهدیه حسن‌زاده از مشهد، صدر از گناباد، حسینی از نیشابور، آذرنوا از زاوه و صفدری از رشتخوار، به عنوان کارشناسان برگزیده اورژانس اجتماعی خراسان رضوی، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 33493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد