تخصیص ۲۶ درصد از بودجه صندوق جهانی در برنامه عمران ملل متحد به سازمان بهزیستی به دلیل عملکرد بسیار خوب این سازمان

"کلودیو پروویداس" نماینده مقیم دفتر عمران ملل متحد (UNDP) در ایران در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور با تشکر از عملکرد بسیار خوب سازمان بهزیستی، گفت: نه تنها به دلیل اهمیت سازمان بهزیستی بلکه به دلیل عملکرد بسیار خوب این سازمان ما توانستیم در حدود ۲۶ درصد از بودجه صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا که توسط برنامه عمران ملل متحد (UNDP) از سال ۲۰۰۵ تاکنون برای ایران (حدود ۲۱ میلیون دلار) جذب شده است.

نماینده دفتر عمران ملل متحد (UNDP) افزود: کشور ایران به عنوان یکی از کشورهای عضو در سازمان ملل همواره  به خاطر سخاوت در حمایت از پناهندگان  مورد توجه بوده است.  همچنین توجه به گروههای آسیب پذیر در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است  و ما نیز  به عنوان بخشی از این مجموعه از تلاشهای ایران در این زمینه قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه مقابله با کووید ۱۹ از دو منبع بودجه مصوب از حمایت های مدنی و عملیات کمک های بشردوستانه اروپا (European Civil Protection and Humanitarian Aid Operation- ECHO) و نیز صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا (Global Fund) تامین شده است گفت: هدف ما از این دیدار قدردانی از نتایج بسیار مهمی است که بهزیستی توانسته در ارائه خدمات به گروه های آسیب پذیر، سالمندان و ...به دست بیاورد.

کلودیو پروویداس با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری در منطقه است که متعهد به دستیابی به اهداف 90-90-90 (برای کمک به پایان دادن ایدز تا سال 2030) شده است، بیان داشت که اقداماتی مانند برنامه کلینیک های سیار از جمله ابتکار عمل هایی است که توسط سازمان بهزیستی انجام شده است و باعث می شود که بتوانیم کمک های بیشتری برای  افراد آسیب پذیر و جمعیت کلیدی و هدف برنامه فراهم کنیم.

نماینده دفتر عمران ملل متحد (UNDP) در پاسخ به صحبت های رییس سازمان بهزیستی در خصوص مسئله تحریم، وی افزود: ما در این زمینه بی طرف هستیم اما خنثی (بی تفاوت) نیستیم و مسئله سلامت برای ما بسیار حائز اهمیت است. همچنین از تاثیرات تحریم بر روی ایران و از دست رفتن جان عده ای از افراد به دلیل این تحریم ها به شدت متاسف هستم. 

نماینده دفتر عمران ملل متحد افزود: دفتر عمران ملل متحد با همکاری سازمان بهداشت جهانی و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یک کارگروه مشترک در زمینه سلامت را مدیریت کردند و توانستند با گرفتن مجوزهای لازم (OFAC License)، اقدامات مهمیدر زمینه خرید اقلام سلامت و بهداشتی و دارویی انجام دهند.

 "کلودیو پروویداس" گفت: دفتر عمران ملل متحد(UNDP) در پاسخ به مقابله با پیشگیری از ویروس کرونا در ایران با همکاری سایر شرکای  دولتی خود در تلاش است که به گروه های آسیب پذیر کمک کند و در این راستا می تواند با استفاده از ظرفیتهای ویژه این سازمان  همچون داشتن مجوزهای لازم (برای خریدهای بین المللی ) و داشتن تفاهم نامه های بلند مدت با شرکتهای تولید کننده بزرگ به کشور کمک کند.  

وی با اشاره به تاثیرات همه گیری کرونا بر وضعیت اقتصادی بیان داشت: در برنامه عمران ملل متحد (UNDP) خرسندیم که توانسته ایم اقلام و تجهیزات حفاظت شخصی برای مقابله با کرونا را برای به صورت داخلی تهیه کنیم و در اختیار شرکای دولتی خود قرار دهیم و به این طریق از تولیدکنندگان داخلی( تولید ملی) نیز حمایت کرده ایم.

نماینده دفتر عمران ملل متحد (UNDP) افزود: برنامه عمران ملل متحد برنامه هایی در زمینه اقتصاد مقاومتی (Resilient Economy)، حمایتهای اجتماعی (Social Protection) و اشتعال آفرینی (Job Generation) نیز در دستور کار خود دارد.

وی در پایان سخنانش با تقدیر از نقش سازمان بهزیستی در حمایت از سازمان های مردم نهاد و توجه به گسترش فعالیت های آنها، خاطرنشان کرد: نقش NGO ها در آگاهی رسانی، آموزش و تعامل با جامعهخصوصا در مواقع بحران حایز اهمیت هست و سازمان بهزیستی به خوبی توانسته است از این ظرفیت اجتماعی برای آموزش و اطلاع رسانی ( در شرایطی مانند همه گیری کرونا) به گروههای آسیب پذیر و کمک به شناسایی مبتلایان استفاده نماید.

همچنین کلودیو پروویداس در بخش دیگری از این دیدار، با حضور در محل نگهداری اقلام اهدایی از سوی دفتر  عمران ملل متحد به سازمان بهزیستی جهت مقابله با کرونا بازدید کرد و درجریان روند توزیع این اقلام قرار گرفت. این اقلام با هدف توزیع در مراکز نگهداری معتادان، مراکز سرپناه شبانه و نیز بین سایرجمعیت های کلیدی تحت پوشش برنامه تهیه و توزیع شده است.

کد خبر 33309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد