احداث اولین خانه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست  خیرسازبهزیستی زنجان

مدیر کل بهزیستی گفت : اولین خانه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست بهزیستی استان زنجان به همت «پایداری »خیر حامی کودکان احداث می‌گردد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در آیین کلنگ زنی اولین خانه کودک و نوجوان خیرساز بهزیستی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ، معاون نیروی انسانی استانداری ، مدیر کل بهزیستی و خیرین حامی کودکان برگزار شد ، اظهار کرد : این خانه در زمینی برابر با ۴۵۰مترمربع و زیربنای ۲۳۰۰متر در هفت طبقه شامل مجموعه های آموزشی ,فرهنگی,اقامتی,گالری, فضای بازی و درمانی  ،  با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در مدت ۱۸ماه ساخته خواهد شد .

مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه مراکز نگهداری از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست با مشارکت بخش خصوصی و با پرداخت یارانه بهزیستی اداره می شوند  تصریح کرد : موسسه خیریه ی مهر یزدان به عنوان مرکز نگهداری و پرورش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تحت نظارت بهزیستی است که در حال حاضر 15فرزند در این مرکز نگهداری می شوند .

وی خاطر نشان کرد : این موسسه به عنوان مرکز نگهداری و پرورش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست دارای دو مرکز جداگانه است که مرکز شماره یک در شهریور سال 1393 تاسیس شده و مسؤلیت نگهداری کودکان پسر محدوده سنی 6 تا12سال را بر عهده داشته و مرکز شماره دو در شهریور1395افتتاح گردید و مسؤلیت نگهداری فرزندان پسر 13تا 18 سال را بر عهده دارد .

این مقام مسئول عنوان کرد :این مرکز با هدف نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، آموزش و ارتقای تحصیلی و علمی دانش آموزان، اعتلای شخصیت اجتماعی  و مسئولیت پذیری و بالندگی در جامعه ، تامین نیازهای بهداشتی و درمانی فرزندان ارائه خدمات مشاوره و مددکاری و خدمات فوق برنامه ارائه مهارت های فنی، کمک به اشتغال فرزندان با یارانه ی دولتی و تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کند .

وی خاطر نشان کرد :   در حال حاضر ۴مرکز غیردولتی و یک شیرخوارگاه دولتی عهده دار نگهداری از نزدیک به ۶۰کودک بی سرپرست و بد سرپرست هستند و ۲۶۵کودک نیز بصورت امداد بگیر در خانواده ها زندگی می کنند .

محمدی با اشاره به واگذاری ۳۳کودک به خانواده ها بصورت بازپیوند و فرزند خوانده بیان کرد : قانون گذار فقط تا 16 سالگی اجازه فرزند خواندگی می‌دهدو البته همه کودکان دارای شرایط فرزندخواندگی نمی باشند  و واگذاری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست به خانواده های متقاضی واجد شرایط به دو صورت امین موقت و دائم صورت می پذیرد.

وی ضمن تقاضای اشتغال برای فرزندان بهزیستی که مستقل شده و از خانه های بهزیستی ترخیص می شوند ،  یادآور شد : فرزندان ترخیصی از بهزیستی فرزندان موفق و تحصیلکرده ای هستند که بخش صنعت زنجان می تواند بهترین پتانسیل جهت اشتغال آنها باشد که این امر به همت خیرین و صاحبان صنایع قابل اجراست .

کد خبر 33298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد