۲۰۰ خدمت به خدمات غیرحضوری دستگاه‌های اجرایی زنجان افزوده شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: با کارهای انجام شده طی ۶ ماهه دوم امسال بیش از ۲۰۰ خدمت به خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی استان افزوده شد که در این ارتباط اداره کل بهزیستی پیشگام بوده است.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا مسیح الله سلطانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح ۴۰ مرکز مثبت زندگی ، اشتغالزایی، دسترسی پذیری، گسترش خدمت الکترونیکی و رایگان شدن خدمات را از جمله مزیت فعالیت‌های مراکز مثبت زندگی در استان ذکر کرد.

وی اظهار داشت: در راه اندازی این مراکز به محورهای مختلف و مواردی همچون مشارکت مردمی، محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری، مددکار محوری، توجه به دولت الکترونیک، ارتقای سلامت اجتماعی و اجرای طرح های غربالگری به ویژه کاهش آسیب های اجتماعی توجه ویژه ای شده است.

این مسوول با بیان اینکه بحث الکترونیکی کردن خدمات در این طرح با جدیت مورد پیگیری قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی این روند در این استان شتاب داشته  و تلاش بر این است که ارتباط بین مردم و دستگاه‌های متعدد به حداقل برسد.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی کرونایی برای دریافت خدمات غیرحضوی، معلولان و دیگر گروه‌های هدف بهزیستی در اولویت قرار دارند و خوشبختانه اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

سلطانی در خصوص ازدحام مراجعه کنندگان در مراکز پیشخوان و یا کارگزاری های تامین اجتماعی نیز افزود: یک مشکل در سیستم اداری وجود دارد که نهادینه شدن خدمات الکترونیکی قدری زمان بر است.

وی اظهار داشت: بطور طبیعی برای ارائه خدمات مطلوب الکترونیکی به عموم مردم باید زیرساخت های لازم برای خدمات دهی وجود داشته باشند، که در این میان با توجه به حذف دفترچه های تامین اجتماعی در ابتدای راه قرار داریم و به زمان نیاز دارد.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان  ادامه داد: هر چند مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، برای رفع این مهم نیز راهبردهایی پیش بینی شد تا مردم گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: با ساز و کارهای انجام گرفته تلاش می‌شود با گسترش خدمات الکترونیکی ارتباط سالمندان با دستگاه‌های اجرایی متولی امر به حداقل برسد.

 به گفته این مسوول، هر چند اغلب دستگاههای اجرایی استان در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی گامهای خوبی را برداشته اند، اما بخشی از خدمات همچنان حضوری بوده که تلاش دولت به حداقل رساندن این مهم است.

کد خبر 33107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد