۱۷۹ مرکز خدمات بهزیستی(+زندگی)در استان خوزستان افتتاح شد

همزمان با سراسر کشور ۱۷۹ مرکز خدمات بهزیستی(+زندگی) با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

صبح امروز از طریق ویدئو کنفرانس  با حضور دکتر حسن روحانی ،رئیس جمهور،وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ،معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیران کل بهزیستی استانها ۲۴۰۰مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) در سراسر کشور و در استان خوزستان   ۱۷۹ مرکز مثبت زندگی افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان در این مراسم عنوان کرد:این مراکز در شهرستانهای  هویزه ،هندیجان ،هفتکل ،لالی ،حمیدیه ،باوی وآغاجاری هرکدام ۲ مرکز ،گتوند،رامشیر،اندیکا وامیدیه سه مرکز،بندر ماهشهر چهار،مسجد سلیمان پنج مرکز، کارون ،دشت آزادگان ،بهبهان ، باغملک و اندیمشک ۶ مرکز،شوشتر هفت،شوش هشت ،شادگان ۱۰، رامهرمز۹،دزفول و ایذه ۱۲،خرمشهر ۱۱،آبادان ۱۸و شهر اهواز۲۷مرکز   راه اندازی شدند.
    
غلامرضا صدیق راد  گفت: ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‏های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی و بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی از مهم ترین اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی است.

وی  ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان دریک مرکز را از مزایای مراکز مثبت زندگی برشمرد و بیان داشت: فراهم شدن امکان ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و در بستر فناوری اطلاعات نقشی اساسی در بهتر زیستن آحاد جامعه ایفا می کند.

 

صدیق راد با تاکید بر تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در مراکز مثبت زندگی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از جامعه هدف بهزیستی را افراد دارای معلولیت و یا اقشاری که در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهرها زندگی می کنند تشکیل می دهند که گاها دسترسی سریع و آسان به ادارات و مراکز بهزیستی ندارند و در تردد با مشکلات بسیاری مواجهند، انسجام پرونده ها در مراکز مثبت زندگی و مراجعه معکوس و حضور مددکار در منزل مددجو با توجه به اشراف کامل به اهداف سازمان و فرآیندهای ارائه خدمت به این عزیزان، سبب صرفه جویی در وقت، تسریع خدمات رسانی، کاهش بهای تمام شده و در نهایت به سود جامعه هدف است.

 

مدیر کل بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه با راه  اندازی این مراکز ۵۶۰ فرد تحصیل کرده در رشته های علوم اجتماعی،روانشناسی و مددکاری اجتماعی مشغول به کار می شوند   ،گفت: بر اساس توزیع جغرافیای جمعیتی مددجویان مستمری بگیر و برحسب محل سکونت ایشان، به ازای حداکثرهر ۴۵۰ خانواده و حداقل هر ۱۵۰ خانوار تحت پوشش، یک مرکز آماده سازی و کلیه پرونده های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان بهزیستی تشکیل شده است.

 

غلامرضا صدیق راد درباره خدمات ۲۲ گانه ای که توسط مراکز مثبت زندگی ارئه می شود گفت: شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی، تسهیل گری و انجام اقدامات اجتماع محور، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، انجام استعلامها و پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بندهای سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی نقدی و غیر نقدی، ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و... از جمله برخی از این خدمات است.

 

وی در پایان با تاکید برنوپابودن این مراکز بیان داشت: امیدواریم با رفع نواقص اولیه در بدو فعالیت مراکز مثبت زندگی و تغییر رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات، گامی مثبت در راه بهبود کیفیت خدمات رسانی به آحاد جامعه برداریم.
کد خبر 33042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد