افتتاح ۴۵ مرکز خدمات بهزیستی "مثبت زندگی" در استان

آیین افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی امروز و با حضور دکتر روحانی ریاست محترم جمهور،دکتر شریعتمداری وزیر محترم تعاون ،کارو رفاه اجتماعی و دکتر قبادی دانا رئیس محترم سازمان بهزیستی کشور برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد:

این مراسم با حضور دکتر محسن مرادی مدیرکل بهزیستی استان و آذر صفایی نیا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری برگزارشد.

دکتر مرادی گفت:با اهتمام وزارت تعاون،کار و رفاه اجماعی و سازمان بهزیستی ، ایده نوینی تحت عنوان " مراکز مثبت زندگی" شکل گرفت تا از طریق راه اندازی واحد های تخصصی خدمات دهنده به گروه های هدف با محوریت اصل مشارکت جویی از سوی مردم ، در مناطق شهری ، روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه ای که بیشترین فراوانی و تراکم جمعیتی (مددجویان )در آن ساکن هستند استقرار یابد.

وی افزود:موقعیت مکانی مراکز برحسب توزیع جغرافیایی جمعیت هدف،پس از آمایش انجام شده ۴۵ محله شهری و روستای تعیین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: لازم به ذکر است در مراکز مثبت زندگی که برای تردد افراد دارای معلولیت نیز مناسب سازی شده، مقرر شده است ، خدماتی از جمله اجرای برنامه های آگاه سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از معلولیت ها و اجرای برنامه های  غربالگری بینایی _شنوایی و اوتیسم_پیشگیری از طلاق در راستایی تحکیم بنیان خانواده برای زوج هایی که در سال های اولیه ی زندگی مشترک هستند ،بصورت کاملا رایگان ارائه شوند.

دکتر مرادی با اشاره به خدمات ۲۲گانه این مراکز گفت: این خدمات شامل ثبت درخواست،تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین-بازدید منزل-پیگیری  امور مددکاری خانواده و همکاری در اجرای طرح ها و برنامه های جدید سازمان و ... می شود.

وی افزود:این مراکز با هدف گسترش و فراگیری خدمات سازمان،توزیع عادلانه خدمات، تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان و... برنامه ریزی و افتتاح شده است.

دکتر مرادی در خصوص ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات سازمان گفت:باتوجه به نیاز مناطق محروم و کم برخوردار،مراکزی را در مناطق ممبی و سرآسیاب شهرستان بهمئی،دیشموک در کهگیلویه و سرفاریاب  به جهت ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش سازمان در این مناطق راه اندازی کرده ایم.

کد خبر 33009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد