افزایش ۳۰ درصدی فرزندخواندگی از سوی خانواده‌ها با تصویب قانون حمایت از کودکان

مسعودی‌فرید، گفت: تقاضا برای فرزندخواندگی از سوی خانواده‌های ایرانی در داخل و خارج کشور با تصویب قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست از سوی مجلس حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از شبستان، «حبیب‌الله مسعودی‌فرید» در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران که با حضور مدیران کل دستگاه‌های عضو شورا به میزبانی بهزیستی مازندران در مرکز شیرخوارگاه شکوفه ساری برگزار شد به تاثیرات اجتماعی و اقتصادی کرونا در زندگی جوامع اشاره کرد و افزود: بیماری کرونا تاثیرات منفی زیادی در زندگی، کسب و کار افراد جامعه به ویژه در حوزه بهزیستی که بیشتر دارای شغل‌های خرد و درآمد روزمره بوده ایجاد کرده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در سال گذشته با بررسی حوزه های زنان، کودکان و سالمندان در کشورهایی که بالاترین شاخص توسعه را داشتند به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از خدمات در کشور ارائه می‌شود که باید در قالب بسته خدمتی  و منسجم انجام شود که یکی از برنامه‌های ما سیاست اجتماعی برای رفاه کودکان است که می‌تواند کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه مفهوم شبه خانواده یک شبیه سازی از خانواده است، گفت: بهزیستی با هدف فراهم کردن تجربه زندگی خانوادگی، مراکز نگهداری شبانه روزی را افزایش داده است تا امکان زندگی شبه خانواده برای کودکان بی سرپرست و بد سرپرست فراهم شود.

این مسئول بیان کرد: در هر مرکز نگهداری شبانه روزی به طور میانگین ۱۲ کودک نگهداری می‌شوند تا بتوانند زندگی شبه خانواده را تجربه کنند.

مسعودی‌فرید با بیان اینکه در حال حاضر سالانه حدود یک هزار و ۷۰۰ کودک برای فرزندخواندگی پس از طی مراحل قانونی به خانواده‌ها واگذار شدند، گفت: درحال حاضرحدود ۱۰ هزار کودک در مراکز شبانه روزی این سازمان نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون جدید کودکان بی سرپرست تا سن ۱۶ سالگی می‌توانند به خانواده های واجد شرایط واگذار شوند، افزود: تقاضا برای فرزندخواندگی از سوی خانواده‌های ایرانی در داخل و خارج کشور با تصویب قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست از سوی مجلس شورای اسلامی حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 32897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =