مفهوم شبه خانواده یک شبیه سازی از خانواده است

دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با حضور دکتر مسعودی فرید معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، دکتر گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان مازندران و مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران، دکتر حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور به خدمات بهزیستی مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران جزو استان های خوب در حوزه بهزیستی است و با روی کار آمدن دکتر گوهردهی وضعیت بهتر شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی سیاست های کلان دارد، افزود: شفاف سازی یکی از سیاست های سازمان بهزیستی است که در دو سال گذشته آغاز شده است که می تواند به اصلاح فرایندهای کاری در همه زمینه ها کمک کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور به تاثیرات اجتماعی و اقتصادی کرونا در زندگی جوامع اشاره کرد و ادامه داد: بیماری کرونا تاثیرات منفی زیادی در زندگی، کسب و کار افراد جامعه به ویژه در حوزه بهزیستی که بیشتر دارای شغل های خرد و درآمد روزمره بوده ایجاد نموده است.

 دکتر فرید به برنامه های سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با بررسی حوزه های زنان، کودکان و سالمندان در کشورهایی که بالاترین شاخص توسعه را داشتند به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از خدمات در کشور ارائه می شود که باید در قالب بسته خدمتی  و منسجم انجام شود که یکی از برنامه های ما سیاست اجتماعی برای رفاه کودکان است که می تواند کمک کننده باشد.

وی به تغییر رویکرد در حوزه افراد دارای معلولیت و توانمندسازی آنها اشاره کرد و افزود: در گذشته کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی امکانات اولیه را دریافت می کردند ولی با تغییر رویکرد تسهیلات خوبی در اختیار آن ها قرار می گیرد و امروز این کودکان در عرصه های بین المللی و ملی و در حوزه کارآفرینی  می درخشند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مفهوم شبه خانواده یک شبیه سازی از خانواده است، ادامه داد: بهزیستی با هدف فراهم کردن تجربه زندگی خانوادگی، مراکز نگهداری شبانه روزی را افزایش داده است تا امکان زندگی شبه خانواده برای کودکان بی سرپرست و بد سرپرست فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: در هر مرکز نگهداری شبانه روزی به طور میانگین ۱۲ کودک نگهداری می شوند تا بتوانند زندگی شبه خانواده را تجربه کنند.

دکتر فرید با بیان اینکه در حال حاضر سالانه حدود یک هزار و ۷۰۰ کودک برای فرزندخواندگی پس از طی مراحل قانونی به خانواده ها واگذار شدند، گفت: درحال حاضرحدود ۱۰ هزار کودک در مراکز شبانه روزی این سازمان نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون جدید کودکان بی سرپرست تا سن ۱۶ سالگی می توانند به خانواده های واجد شرایط واگذارشوند، افزود: تقاضا برای فرزندخواندگی از سوی خانواده های ایرانی در داخل و خارج کشور با تصویب قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست از سوی مجلس شورای اسلامی حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران قدردانی شد.

کد خبر 32878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد