دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران تشکیل شد

دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با حضور دکتر حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان مازندران و مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران ضمن ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد اداره کل بهزیستی مازندران گفت: در دفتر زنان معاونت امور اجتماعی بهزیستی مازندران ۳۱ گروه همیار برای توسعه کسب و کار دختران و زنان جهت بهره مندی از خدمات روستایی و عشایر در حال فعالیت هستند و ۶۵۰ نفر از دانشجویان و 2187 دانش آموز از این دفتر پشتیبانی می شوند.

دکتر گوهردهی افزود: در سال۹۹ چهار هزار و سیصد نفر از زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده هایشان از آموزش مهارت های زندگی بهره مند شدند.

دکتر گوهردهی با اشاره به شناسایی و ساماندهی بیش از ۱۰ فرزند در سال ۹۹ گفت: بیش از ۱۰ فرزند در موسسه ندای مهر ساماندهی شدند و بیش از ۲۵ فرزند نیز پذیرش شدند و ۱۸ فرزند بدسرپرست به خانواده های نسبی واگذار و ۵۰ فرزند در مراکز شبه‌ خانواده پذیرش شدند.

مدیر کل بهزیستی مازندران تصریح کرد: در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی ۹ نفر از دختران در معرض آسیب بالای 18 سال در خانه سلامت  پذیرش شدند.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ از طریق اورژانس اجتماعی بیش از 63 هزار پذیرش صورت گرفت که تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران با شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرد و ارائه مشاوره رشد چشم گیری داشته است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: در استان مازندران، 16 پایگاه خدمات اجتماعی، 18 مرکز اورژانس اجتماعی و 18 مرکز خدمات سیار در حال فعالیت است.

دکتر گوهردهی در پایان گفت: در حوزه شبه خانواده 345 فرزند به بستگان نسبی واگذار شد و  در حال حاضر 210  نفر در 22مرکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند و با مجوز قوه قضاییه 11 فرزند برای خواندگی واگذار شد.

کد خبر 32872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد