در رسانه | ۱۳ هزار خانواده در کشور داوطلب پذیرش فرزندخوانده هستند

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۳هزار خانواده در کشور داوطلب پذیرش فرزندخوانده هستند، گفت: تعداد متقاضیان همواره بسیار بیشتر از کودکانی است که بهزیستی اجازه واگذاری آنان را با دستور دادگاه دارد.

سعید بابایی روز پنجشنبه در زنجان افزود: در سال حدود هزار و ۷۰۰ مورد فرزندخواندگی در کشور داریم، و گودکان به خانواده های داوطلب به عنوان فرزند خوانده سپرده می شوند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه در سطح کشور ۶۰۰ مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست یا دارای سرپرست غیر موثر وجود دارد، اظهار داشت: حدود هشت هزار کودک در این مراکز زندگی می کنند.
بابایی افزود:علاوه براین مراکز۳۳ شیرخوارگاه نیز در کشور  فعال است که حدود هزار کودک در این شیرخوارگاه ها نگهداری می شوند.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: اولویت ما این است که چه کودکانی که در شیرخوارگاه هستند و چه کودکانی که در مراکز شبه خانواده زندگی می کنند، زودتر وارد خانواده شوند، این خانواده ممکن است به صورت بازپیوند به خانواده اصلی خودشان باشد و یا خانواده هایی که این کودکان به صورت موقت وارد آنها می شوند تا وضعیت خانواده اصلی شان مشخص شود و یا می تواند در قالب فرزندخواندگی، به خانواده جایگزین واگذار شوند./ ایرنا

کد خبر 32811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد