همه مراکز تحت نظارت بهزیستی باید گواهینامه ایمنی دریافت کنند

به گفته سرپرست بهزیستی خراسان رضوی، بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی، تمام مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی باید گواهینامه‌ی ایمنی دریافت کنند.

دکتر مسعود فیروزی در حاشیه‌ی نشست هم‌اندیشی و هماهنگی با حضور مدیران بهزیستی و معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد با اعلام این مطلب گفت: در این نشست دو مصوبه مهم داشتیم که یکی از آنها در خصوص آموزش پرسنل و کارکنان مراکز دولتی و غیر دولتی در زمینه‌ی مسائل ایمنی و حفاظت فیزیکی توسط آتش‌نشانی بود که مقرر شد برای چگونگی اجرای این آموزش‌ها، تفاهم‌نامه‌ای بین دو نهاد منعقد و بر اساس آن، آموزش‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین مصوبه‌ی دیگری در این جلسه انجام شد که محتوای آن، بالا بردن سطح مقررات و تجهیزات ایمنی مراکز و تطبیق با استانداردهای ملی در این زمینه بود که با توجه به تعداد و تنوع مراکز تحت نظارت بهزیستی، نیاز به کار کارشناسی دقیق و گسترده هست.

وی خاطر نشان کرد: معاونت پیشگیری آتش‌نشانی موافقت کرد که بازدیدهای کارشناسی از تعدادی از مراکز انجام شود و هزینه‌ی کارشناسی و دریافت گواهینامه‌ی ایمنی را برآورد نماید.

فیرزوی گفت: همان‌طور که پیش از این گفته‌ام استانداردهای محیطی، ایمنی و تجهیزات در مراکز حاکمیتی، در اولویت کاری من قرار دارد و در این نشست نیز اولویت دریافت گواهینامه‌ی ایمنی برای مراکز حاکمیتی، مورد تأکید قرار گرفت که مقرر شد سازمان آتش‌نشانی از همه‌ی این مراکز بازدید و کاستی‌ها و موارد مورد نیاز در همه‌ی زمینه‌های پرسنلی، تجهیزاتی و محیطی را اعلام نماید.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: نماینده‌ی انجمن مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی هم در این جلسه بود که نسبت به هزینه‌های دریافت گواهینامه‌ی ایمنی توسط مراکز غیر دولتی، گله‌مندی‌ها و صحبت‌هایی داشت که در حال کارشناسی این نظرات هستیم.

وی توضیح داد: به جهت اینکه تعداد قابل توجهی از مراکز در ساختمان‌های قدیمی یا استیجاری فعالیت می‌کنند، دریافت گواهینامه‌ی ایمنی برای این مراکز، علاوه بر اینکه هزینه‌ی زیادی برای صاحبان این مراکز در بر دارد، با تغیر وضعیت مالکیت ساختمان یا استیجاری بودن آن نیز مشکلاتی خواهد داشت.

دکتر فیروزی در عین حال گفت: به هر حال، جلسات کارشناسی در این زمینه برگزار و تمام مشکلات را بررسی خواهیم کرد تا به یک راهکار روشن، همه‌جانبه و مشخص برسیم که حداکثر ایمنی و امنیت جانی، جسمی و روانی را برای مددجویان و کارکنان این مراکز فراهم نماییم زیرا اصل وجودی این مراکز، بر سلامت و پایداری وضعیت مددجویان آنها استوار شده و لذا امنیت و سلامت مددجویان در اولویت کاری مراکز قرار دارد.

کد خبر 32729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد