شهرقدس| ۶۹۱ تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی در سال جاری

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان قدس اعلام کرد که در سال جاری ۶۹۱ تماس با اورژانس اجتماعی این شهرستان برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، زینب نژادمقدم در این خصوص گفت: طی سالجاری مجموع  ۶۹۱ تماس با اورژانس گرفته شده، که از این تماس ها تعداد تماس های مرتبط  ۳۱۳ غیر مرتبط ۱۹۰ و ۱۸۸ مزاحم تلفنی به خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این شهرستان ثبت شد.

مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان قدس در ادامه افزود: بیشترین تماس تلفنی در زمینه کودک آزاری و اختلافات خانوادگی ثبت شده که نیازمند اطلاع رسانی بیشتر خط ۱۲۳ در بین آحاد مردم هستیم.

وی با بیان این مسئله که رسانه ها ظرفیت بزرگی برای اطلاع رسانی خط ۱۲۳ در جامعه است اظهار داشت متاسفانه خط تلفن ۱۲۳ و خدمات اورژانس اجتماعی در بین مردم آن طور که انتظار می رود نهادینه نشده و بنابراین از طریق اطلاع رسانی و انجام مصاحبه های مختلف به دنبال تحقق این هدف مهم هستیم.

نژادمقدم خاطر نشان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی به کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی، و اجتماعی از طریق ارائه خدمات و اقدامات فوری به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می پردازد.

مسئول اورژانس اجتماعی قدس اذعان داشت: کودکان کار و خیابان، کودکان آزار دیده، اقدام به خودکشی، زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی،دختران و پسران فراری جامعه هدف اورژانس اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح دانش و آگاهی لازم افراد در معرض آسیب و آسیب دیده، ارتقا توانمندی های افراد در معرض آسیب و مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی از اهداف راه اندازی اورژانس اجتماعی است.

نژادمقدم به خدمات اجتماعی واحد سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اشاره و اظهار داشت: خدمات دهی به افراد جامعه در زمینه برنامه ها و فعالیت های سازمان بهزیستی، شناسایی مناطق آسیب خیز، ارایه خدمات مددکاری اجتماعی و روانشناسی سرپایی و فوری در محل به افراد در معرض آسیب های اجتماعی از کارکردهای این بخش است.

وی در این خصوص ادامه داد: خط ۱۲۳ با هدف مداخله تخصصی موثر و به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی، ارائه راهنمایی های لازم به منظور فعالیت های  سازمان بهزیستی به گروه های هدف و ارجاع افراد نیازمند دریافت خدمات به واحدهای سیار خدمات اجتماعی راه اندازی شده است.

کد خبر 32536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد