پایبندی اعضای شورای ساماندهی سالمندان استان به سند ملی

جلسه شورای سالمندان با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیر کل بهزیستی استان و جمعی از اعضای کمیته ساماندهی شورای سالمندان دستگاههای اجرایی استان با بررسی گزارش اقدامات انجام گرفته در خصوص سالمندان در محل استانداری اردبیل برگزار گردید.

دکتر ستاری مدیر کل بهزیستی استان گفت: با توجه به  دستاوردهای شاخص های جمعیتی، جمعیت جوان و باسواد امروز طی چند سال آینده به سمت سالمندی خواهد رفت و  زنانه شدن جمعیت سالمندی نیز دوراز انتظار نخواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان ضمن اشاره بر راه اندازی و فراهم ساختن خانه امید برای استفاده سالمندان عزیز بر پایبندی سند ملی سالمندان از سوی اعضا و همچنین برحمایت های روانی و اجتماعی از این بزرگوران تاکید کرد.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود با اظهار این مطلب که هنوز کرونا از جامعه و زندگی افراد دور نشده است گفت : تامین مایحتاج معیشتی بویژه اقلام بهداشتی سالمندان و سایر افراد جامعه هدف که همواره نیازمند یاری هستند یکی از ضرورتها ی اساسی سازمان در کمک به این عزازان می باشد که دراین رابطه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد : هم اکنون نرخ جمعیت سالمندی  ۳۷/۹ درصد نسبت به جمعیت استان  بوده و از لحاظ جایگاهی در پله سیزدهم قرارگفته است که در آینده نزدیک نیازمند همراهی و مشارکت عمومی همه دست اندرکاران اجرایی برای دسترسی به حداقل های خدمات شهری برای سالمندان هستیم.

در ادامه سیمزاری مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل هم با بیان این مطلب که بحث سالمندان واقعیتی انکارناپذیر و کاملاً اجتماعی است و ۲۰ سال بعد یک چهارم جمعیت پیر خواهند شد گفت: برای فراهم ساحتن زیرساختاهای لازم جهت تکریم سالمندان  و با همکاری دستگاههای اجرایی خدمات قابل قبولی ارائه خواهد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به افزایش نرخ سالمندی در استان و لازم الاجرا بودن مصوبات جلسه از تمامی دستگاه‌ها انتظار می‌رود در برنامه‌ریزی‌ها برای حوزه سالمندی مشارکت فعال داشته باشند.

شایان ذکر است  : پیگیری مجدانه راه اندازی خانه امید تا حصول نتیجه، اولویت داربودن سالمندان در دریافت خدمات سلامت، اهتمام جدی دستگاههای یاری رسان  در توزیع بسته های حمایتی بویژه در ایام عید نوروز، فعال سازی جلسات شورای سالمندان بویژه در شهرستانهای پیر ازجمله نیر و کوثر، استمرار جلسات در سالهای آتی با تکیه بر تحقق مصوبات قبلی، حضور ثابت اعضا در جلسات، اطلاع رسانی کافی از خدمات بیمه سلامت به افراد جمعیت هدف و ... از جمله مواردی بود که دراین نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت  .

کد خبر 32409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد