توزیع هوشمند ۸ هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان بدسرپرست و بی‌سرپرست تحت پوشش با حفظ کرامت انسانی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین توزیع هوشمند ۸ هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی با حفظ کرامت انسانی، گفت: با تامین اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان تبلت‌ها برای مددجویان امدادبگیر ۱۳ تا ۱۸ سال خریداری و همراه با سیم‌کارت رایگان رایتل در قالب پلتفرم دیجی‌کالا ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، آئین توزیع هوشمند ۸ هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی با حفظ کرامت انسانی با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «محمد پیرعلی» معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان، «یاسر رضاخواه» مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل و «امیر پاشا» معاون بازاریابی دیجی‌کالا و جمعی از مدیران ستادی برگزار شد.

«وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آیه دوم سوره مائده «وَتَعاوَنوا عَلَی البِرِّ وَالتَّقویٰ و لا تَعاوَنوا عَلَی الإِثمِ وَالعُدوانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَدیدُ العِقابِ»، گفت: در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید و در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید و تقوا پیشه کنید که مجازات خدا شدید است؛ این اقدام را به فال نیک می‌گیریم چراکه در ماه رجب پس از ولادت امام جوادالائمه و پیش از میلاد مولی‌الموحدین امیرالمومنین(ع) مددکار بزرگ عالم هستی این اتفاق مبارک صورت می‌پذیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که در کرونا دامن‌گیر همه آحاد جامعه شد، عنوان کرد: افراد در معرض آسیب و کم‌برخوردار با مشکلات بیشتری روبرو شدند. مددجویان بهزیستی ولی نعمتان انقلاب و نظام هستند؛ لذا در ارائه گزارش از اقدامات بهزیستی برای جمع‌آوری کمک مومنانه در دفتر حفظ و نشرآثار مقام معظم رهبری به تعطیلی مدارس و عدم دسترسی مناسب دانش‌آموزان تحت پوشش اشاره کردیم که مهندس فتاح اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی به این دانش‌آموزان تحت پوشش کردند و این شروعی برای توزیع هوشمند ۸ هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی با حفظ کرامت انسانی شد.

توزیع هوشمند ۸ هزار تبلت؛ شکل‌گیری الگو و مدلی خوب برای تعاون در کار خیر 

وی با اشاره به تامین اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای خرید ۸ هزار تبلت، تصریح کرد: یک همکاری مومنانه بین بخش‌های مختلف کشور مشتمل بر سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک دستگاه دولتی، بنیاد مستضعفان به عنوان نهادی حاکمیتی و رایتل به عنوان نهاد عمومی و غیردولتی(ارائه سیم‌کارت رایگان برای دسترسی به فضای اینترنت) شکل گرفت و در پایان نیز مجموعه دیجی‌کالا به عنوان استارت‌آپ بدون هزینه توزیع هوشمند تبلت‌ها را در اقصی نقاط کشور به عهده گرفت.

قبادی‌دانا، افزود: جمعیت هدف سازمان بهزیستی کشور ۸ هزار مددجو امدادبگیر ۱۳ تا ۱۸ سال با رعایت عدالت بود که با مشارکت بخش‌های مختلف ستادی و استانی بهزیستی این اقدام خوب به عنوان الگو و مدل تعاون در کار خیر شکل گرفت. از لحظه نخست تمام سعی ما بر این باور بود که شان و منزلت اجتماعی این افراد کاملا لحاظ شود و هیچ یک از دانش‌آموزان رو در رو با سازمانی نشدندو مثل یک شهروند عادی در قالب پلتفرم دیجی‌کالا این دیوایس به آنها به صورت شفاف و شایسته ارائه شد.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور توزیع هوشمند ۸ هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی با حفظ کرامت انسانی در راستای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی صورت گرفته است؛ چراکه فرزندان بهزیستی آینده‌سازان جامعه هستند و با تحصیل شرایطی را برای خود به وجود می‌آورد که دیگر نیازمند دریافت مستمری و امداد نباشند و خودشان امدادرسان و کمک حال دیگران خواهند بود.

بابایی: تاکنون ۴ هزار و ۴۲۱ تبلت ارسال قطعی شده است

در ادامه «سعید بابایی» مدیرکل امور کودکان و نوجوان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تاکنون به ۷۵ درصد از جمعیت هدف، تحویل قطعی شده است، گفت: بیشترین تبلت به ترتیب به استان‌های خراسان رضوی با یکهزار و ۱۴۱، کرمان با ۹۰۴، آذربایجان شرقی با ۸۹۶، تهران با ۸۰۶ و گیلان با ۴۰۶ تعلق گرفت و بطور کلی می‌توان گفت در حال حاضر برای ۴ هزار و ۴۲۱ نفر ارسال قطعی، ۷۷۵ نفر در حال ارسال و ۲ هزار و ۷۵۵ در مسیر سخت اکانت و درج آدرس هستند.

کد خبر 32181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =