بهزیستی در رسانه | ارائه خدمات ۴۸ مرکز توانبخشی استان سمنان به بیش از ۱۲هزار توان‌خواه/ رفع مشکلات معیشتی معلولان اولویت بهزیستی

علیرضا ایزدپور بابیان اینکه ۴۸ مرکز توان‌بخشی بهزیستی در استان سمنان فعال هستند، گفت: این مراکز به ۱۲هزار و ۸۲۵ توان‌خواه خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مرآت، حمایت از معلولان و افراد اسیب پذیر اجتماع  از مسائل مهم جامعه  و جزو مولفه های ایجاد رفاه است، معلولان اگر چه نقش کوچکی در پیشبرد اهداف جامعه دارند اما حمایت از این قشر لازم بوده تا استعداد های انها شکوفا شود  و از خمودی و افسردگی آنها جلوگیری شود.

فارغ از این مسائل اگر حمایت از این قشر صورت نگیرد مسائل اجتماعی نظیر بزهکاری، تکدی گری و غیره گریبانگیر این قشر از جامعه خواهد شد.

سازمان بهزیستی کشور متولی امر نگهداری و پشتیبانی از معلولین و کودکان بی سرپرست  و سالمندان می باشد که در سال های اخیر فعالیت های مفیدی در عرصه خدمت به این قشر داشته است.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی استان سمنان در طی سال های اخیر خدمات شایانی را به جامعه معلولین و سالمندان استان ارائه کرده است، گفت: هم اکنون  ۱۲ هزار و ۸۲۵ نفر در سطح استان تحت پوشش اداره بهزیستی هستند.

 ایزدپور  با بیان اینکه ۳۸ مرکز روزانه و ۱۰ مرکز شیانه روزی بعد از انقلاب به همت اداره بهزیستی استان تاسیس شد، افزود:  ۴ مرکز شبانه روزی سالمندان با تعداد ۲۳۵ نفر مددجوی ساکن و ۵ مرکز روزانه نگهداری از سالمندان دایر است  که در این مراکز روزانه بیش از ۱۵۰نفر سالمند تحت پوشش این سازمان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تصریح کرد:  در ایام کرونا  به آموزش مجازی تمام مراکز روزانه، حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی حمایتی پرداخته ایم و برای حمایت هر چه بیشتر از معلولین استان به این ممدجویان ارائه پلاک ویژه معلولین را داشته ایم.

ایزدپور با اشاره به حمایت های تحصیلی معلولان بیان کرد:  قریب به ۹۴۰ کمک هزینه تحصیلی به  دانش اموزان معلول و ۲۱۰ مورد ایاب و ذهاب معلولان از سوی بهزیستی صورت گرفته است.

وی درخصوص حل مشکل تردد معلولان در معابر شهری گفت:  از طریق دستگاه های مربوطه پیگیری هایی جهت مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولین صورت گرفته است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان، جهت احقاق حقوق معلولین جامعه، این سازمان پیگیر اجرای هر چه بیشتر قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مسائل مربوط به معلولین بوده است.

ایزدپور با تاکید بر اینکه حل مسائل معیشتی و مالی این قشر نیز مورد نظر این سازمان بوده است، گفت:  بخش مهم زندگی  مددجویان حل مسائل مالی و معیشتی است که با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و تورم های پی در پی بسیار با آن درگیر هستند  که در این راستا نیز  این اداره برای  کمک به  افراد تحت پوشش  جهت  افزایش سهمیه مستمری بگیران توانبخشی استان (مستمری ماهانه، حق پرستاری، مراقبتی، ویزیت در منزل و ...) اقدامات شایانی را انجام داده است.

  مدیرکل بهزیستی استان سمنان در مورد خدمات به معلولین در سطح روستاها تصریح کرد: صندوق های مالی خرد محلی در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در سطح روستاهای استان راه اندازی کرده ایم، همچنین برای بحث نیاز های درمانی معلولین و سالمندان جذب اعتبارات و تامین وسایل کمک توانبخشی، ارتز و پروتز معلولین اقدامات مفیدی را انجام داده ایم.

کد خبر 32124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد