قوچان | آغاز بیمارگیری کمپ درمان و بازتوانی معتادان متجاهر قوچان

کمپ معتادان متجاهر قوچان امروز چهارم اسفندماه، با دستور دادستان، بیمارگیری را آغاز می‌کند.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی قوچان، این کمپ هفته گذشته مورد بازدید دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی قرار گرفت و از نظر تجهیزات، نیروی انسانی، شرایط فیزیکی ساختمان، وضعیت ایمنی و امنیتی مورد تأیید وی و فرمانداری شهرستان واقع شد.

ربابه خلیل‌آبادی گفت: این کمپ با مساحت ۱۲۰۰ متر مریع و ۸۵۰ متر مربع زیربنا، مجموعه‌ای است که از قبل وجود داشته و کاربری دیگری داشته که با هزینه سرمایه‌گذار بخش خصوصی به میزان ۳۵۰ میلیون تومان، مرمت، بهسازی و بازسازی شده و ۲۵۰ میلیون تومان نیز برای خرید تجهیزات هزینه شده است.

وی افزود: هزینه‌ی بیمارگیری و درمان معتادان متجاهر، به میزان ۲۸ هزار تومان برای هر نفر روز تعیین شده که مقرر شد نصف این هزینه توسط فرمانداری و سایر نهادهای شهرستان تأمین شود و ۵۰ درصد آن از سوی شورای هماهنگی استان تأمین شود.

به گفته‌ی خلیل‌آبادی، مسؤول فنی و تیم درمان و بازتوانی که مجموعا ۱۲ نفر نیروی انسانی کارشناس و متخصص درمان و بازتوانی معتادان را شامل می‌شود از سوی بهزیستی تعیین و نظارت بر کار این تیم و فعالیت‌های مددکاری، روان‌شناسی و بازتوانی معتادان به عهده بهزیستی است.

وی خاطر نشان کرد: متادون مورد نیاز برای کمپ که جهت تغییر مصرف برخی مددجویان نیاز است از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تأمین می‌گردد.

وی با اعلام اینکه ظرفیت این کمپ ۲۰۰ نفر است گفت: این کمپ از امروز بیمارگیری در ظرفیت ۵۰ نفر را آغاز می‌کند که بنا بر تأکید فرماندار، مددجویان شهرستان را در اولویت می‌گذارد و پس از رفع اولویت، معتادان متجاهر شهرستان‌های چناران و درگز را نیز پوشش خواهد داد.

خلیل‌آبادی گفت: کمپ معتادان متجاهر قوچان که برای اقامت سه تا شش ماه مددجویان برنامه‌ریزی شده است دارای بخش سم‌زدایی، خوابگاه ۱۳۰ تخته، کادر درمانی و مددکاری، واحد قرنطینه با سرویس بهداشتی مجزا، استراحتگاه پرسنل، اتاق پذیرش و یک سالن غذاخوری عمومی می‌باشد و قرار است یک کارگاه تولیدی برای بازتوانی و آمادگی شغلی مددجویان بهبودیافته نیز در آن تأسیس گردد.

کد خبر 32101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد