ساماندهی ۵۰۰ کودک کار و خیابان در پایتخت/ ۸۴ درصد این کودکان ایرانی نیستند

رییس سازمان بهزیستی کشور از ساماندهی ۵۰۰ کودک کار و خیابانی بر اساس مدیریت مورد و الگوریتم جدید در شهر تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت:موضوع کودکان کار و خیابانی یک موضوع چندعاملی است که باید به صورت مدیریت مورد بررسی شود.

وی افزود:این کودکان به گروهای مختلفی تقسیم می شوند و ممکن است برای امرار معاش بر سر چهار راه ها حضور پیدا کنند، یا بر اثر بیماری اعضای خانواده، کودکان سازماندهی شده توسط باندهای مختلف قاچاق کودک و...که حرف بهزیستی این است که خیابان جای حضور کودک نیست و این کودکان باید ساماندهی شوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح ساماندهی اخیر کودکان کار و خیابان در شهر تهران نیز گفت:در این طرح ۵۰۰ کودک ساماندهی شده اند که ۸۴ درصد آنها تبعه ایران نیستند و افغانستانی هستند. همچنین ۲۳ درصد از این کودکان به دلیل بیماری یکی از اعضای خانواده، مجبور به کار در خیابان هستند. ۱۰۰نفر از این کودکان سرپرست موثر ندارند و غیر ایرانی نیز هستند که در مراکز شبه خانواده ما با کمک خیرین افغانستانی و معتمدین آنها، در حال ساماندهی هستند.

وی با اشاره به تفاوت این طرح با طرح های قبلی ساماندهی کودکان کار و خیابانی نیز گفت:در این طرح، کودکان از طریق عنبیه چشم شناسایی می شوند و یک کد یونیک برای آنها تعریف می شود و  پس از ساماندهی شدن و سپرده شدن به خانواده،  از تکرار حضور آنها بر سر چهار راه ها جلوگیری می شود و طی این مدت تنها ۴ مورد از این ۵۰۰ کودک دوباره در خیابان شناسایی شده اند.

قبادی دانا افزود:این طرح با همکاری قضات دادستانی،دانشگاه علوم پزشکی،شهرداری تهران و اداره اتباع وزارت کشور و... انجام گرفته است و بر اساس سن،جنسیت،حضور کودک در کنار مادر،داشتن سرپرست موثر و...مسیرهای متفاوتی برای ساماندهی این کودکان بر اساس الگوریتم، پیش بینی شده است.

کد خبر 32047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =