نماینده عالی دولت در استان البرز طی تعیین ضرب الاجلی ۱۵ روزه، خواستار راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ استان شد

جلسه ستاد مقابله با مواد مخدر استان با حضور استاندار البرز، مدیرکل بهزیستی استان، دبیرستاد هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر، فرمانده سپاه البرز، رئیس کل دادگستری استان، دادستان البرز، فرمانده نیروی انتظامی و کلیه مدیران مرتبط با امر مقابله با مواد مخدر در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، دکتر شهبازی استاندار البرز در جلسه ستاد مقابله با مواد مخدر استان که روز سه شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه جمع آوری معتادان متجاهر از سطح استان یک مطالبه جدی مردمی است، افزود: بر این اساس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دبیر ستاد مقابله با مواد مخدر استان موظف به پیگیری و اقدام جهت راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ هستند و مسئولان مرتبطی که در این راستا کوتاهی کنند به دستگاه قضائی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: بارها در این رابطه وارد عمل شدیم و اعتبار ملی جذب کردیم ولی به دلیل عدم برنامه ریزی درست و تعلل، این امر ناتمام ماند و اعتبارات نیز بازگشت خورد. شهبازی گفت: معتادان متجاهر در نقاط مختلف استان منجر به بروز ناامنی برای مردم و همچنین افزایش جرائم خرد از جمله دزدی و خفت گیری می شوند از این رو راه اندازی اردوگاه و جمع آوری این افراد یک مطالبه مردمی است.

وی افزود: در این راستا تا راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ باید طی یک طرح ضربتی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر از سطح استان و بستری و درمان آنها در کمپ های ماده ۱۵ استان با مسئولیت و هماهنگی بهزیستی البرز، اقدام شود.

استاندار البرز گفت: چندی پیش با اجرای مرحله اول این طرح ضربتی، حدود ۷۰۰ معتاد جمع آوری و بستری شدند و در این مرحله نیز انتظار می رود حدود ۵۰۰ نفر بستری شوند.

وی افزود: علاوه بر هماهنگی ها و رایزنی جهت جذب اعتبارات ملی که برای راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ داشتیم، اکنون نیز برای تامین بخشی از تجهیزات این مکان اعلام آمادگی می کنیم.

شهبازی گفت: برای جمع آوری معتادان متجاهر و راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ باید با غیرت و تعصب ویژه ای وارد عمل شویم و می دانم که مسئولان استان بسیار دلسوز هستند بنابراین انتظار می رود که این امر مهم را با جدیت به سرانجام برسانند.

استاندار البرز در پایان افزود: برای احداث اردوگاه ماده ۱۶ مکانی در حوالی مسکن مهر ماهدشت تعیین شده بود که بدلیل اعتراضات مردمی مقرر شد آن مکان به امر دیگری اختصاص یابد و مکانی دیگر برای احداث کمپ تعیین شد.

در خلال این جلسه دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان نیز طی سخنانی در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر در مراکز ماده ۱۵ گفت : یک مرکز تاسیس شده برای بیماران تمایلی با پرسنل تقریبا ده نفره باید افراد آسیب دیده، مجرم و بعضا آشوبگر را ساماندهی کند که امر مشکلات عدیده ای را برای ما بوجود اورده است اما حسب دستور استاندار محترم ۱۰ مرکز مردان و ۲ مرکز زنان با ظرفیت ۴۰۰ نفر برای ساماندهی معتادین متجاهر آماده کرده ایم و زمان تا راه اندازی مرکز ماده ۱۶ در اختیار این طرح خواهند بود.

وی افزود : اما مسئله ای که هست همه ساله در پایان سال، طرح نوروزی اجرا می شود و تا به الان اعتباری که از طرف ستاد هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی اعلام نشده است.

از دبیر محترم ستاد درخواست دارم حتماً اعتبار این کار را ببینند و هرچه سریع تر اقدام لازم را در این خصوص معمول دارند به این دلیل که اجرای این طرح برعهده پیمانکار بخش خصوصی است و بدون دریافت حق الزحمه قادر به انجام کار نمی باشد و ممکن است در ادامه راه با مشکلاتی مواجه شویم.

مدیرکل بهزیستی البرز در خصوص واگذاری مدیریت مرکز ماده ۱۶ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود : در استان تهران اگر سپاه ورود پیدا نمی کرد موضوع معتادین متجاهر همچنان مغفول می ماند و جمع نمی شد و اگر در استان البرز هم از ظرفیت سپاه استفاده گردد قطعا شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.

دکتر حیدری بیان داشت: استان هایی این طرح را با موفقیت اجرا کردند که میتوانیم از آنان الگو بگیریم.

کد خبر 31521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد