بهره‌برداری از ۱۴۹ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی خراسان رضوی همزمان با سایر استان‌ها

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر و در یک برنامه‌ی ویدئوکنفرانس سراسری هماهنگ با سایر استان‌ها، ۱۴۹ واحد مسکونی متعلق به مددجویان بهزیستی خراسان رضوی در شهرستان رشتخوار به بهره‌برداری رسید.

در مراسم بهره‌برداری از این واحدها، علاوه بر معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، مقامات محلی شهرستان نیز شرکت داشتند.

این مراسم به طور زنده و از طریق لایو اینستاگرام برای سراسر کشور مدیریت می‌شد و رئیس سازمان بهزیستی کشور به عنوان رئیس برنامه‌ی افتتاح، بهره‌برداری واحدها در استان‌ها را مدیریت می‌کرد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه‌ی این مراسم به خبرنگاران گفت: ۲۷ مورد از این خانه‌ها به خانواده‌های دارای دو عضو معلول تعلق گرفته و ۱۲۲ خانه برای مددجویان سرپرست معلول یا زنان سرپرست خانوار بوده است.

حمیده محدث گفت: ۱۱ واحد از این خانه‌ها در شهرستان رشتخوار بوده که امروز تحویل مددجویان شده است.

وی کل هزینه‌ی صرف شده برای ساخت و بهره‌برداری از این واحدها را ۱۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این هزینه‌ها توسط شرکای اجتماعی بهزیستی، نهادهای مسؤول و یاری‌کننده، خود مددجویان و تسهیلات بانکی تأمین شده است.

به گفته‌ی محدث، اخیرا نیز توافقی بین بهزیستی استان و بنیاد علوم در شهرستان رشتخوار صورت گرفته که بر اساس آن تعدادی از واحدهای مسکونی نیمه‌تمام مددجویان، توسط این بنیاد تکمیل و به مددجویان تحویل گردد.

وی خاطر نشان کرد: ۳۹ واحد مسکونی در زمره‌ی این توافق است که با توجه به سطح پیشرفت فیزیکی متفاوت این واحدها، پیش‌بینی می‌شود که بین سه ماه تا شش ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

فرماندار رشتخوار نیز در برنامه‌ی زنده افتتاح این واحدها گفت: شهرستان رشتخوار ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۹۵۰ خانواده‌ی این شهرستان تحت نظر بهزیستی هستند.

خالق‌داد عرب افزود: ۲۴۵ تا از این خانواده‌ها دارای مسکن نامناسب هستند که باید برای آنها مسکن تهیه شود.

وی از رئیس سازمان بهزیستی مساعدت در جلب کمک خیرین در تکمیل واحدهای نیمه‌تمام و ساخت واحدهای مورد نیاز مددجویان را خواستار شد.

امام جمعه رشتخوار نیز  در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات بهزیستی، خواهان مردمی شدن بیش از پیش بهزیستی و فراهم ساختن زمینه‌ی مناسب‌تر برای ورود خیرین به این نهاد شد.

حجه‌الاسلام جهان‌شیری افتتاح این واحدهای مسکونی را به نام حضرت زهرا(س) مزین کرد و گفت که امیدوار است با تلاش مسؤولین دستگاه‌های مختلف، همه‌ی نیازمندان تحت پوشش بهزیستی صاحب‌ خانه شوند.

کد خبر 31386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد