در رسانه| امسال یک هزار و 850 مددجویان بهزیستی مشغول بکار شدند/ آمار بالای خودکشی در استان مورد تایید نیست

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: بهزیستی استان یک‌هزار و ۹۰۸ نفر را برای اشتغال متعهد شده بود که تاکنون یک‌هزار و ۸۵۰ نفر مشعول به کار شده‌اند و ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به آنها اعطا شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، مدیرکل بهزیستی استان همدان عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی جویای کار هستند، گفت: بهزیستی استان یک‌هزار و ۹۰۸ نفر را برای اشتغال متعهد شده بود که تاکنون یک‌هزار و ۸۵۰ نفر مشعول به کار شده‌اند و ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به آنها اعطا شده است.

مهدی دیناری با بیان اینکه هر کارفرمایی که ۵۰ مددجوی بهزیستی را بر سر کار ببرد، دو و نیم میلیارد وام کم بهره هفت ساله دریافت می کند و حق بیمه آنها نیز رایگان است، خاطرنشان کرد: فردا ۴۳ واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول و بیشتر تحویل خواهیم داد.

وی با اشاره به شکل‌گیری مراکز مثبت زندگی بیان کرد: مراکز مثبت زندگی جایگزین دفاتری می‌شود که از سالیان قبل فعالیت می‌کردند و تمام مددجوها می‌توانند خدمات را از طریق این مراکز دریافت کنند.

مدیرکل  بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۵۰ هزار مددجو در سطح استان زیر پوشش بهزیستی قرار دارد گفت: ۴۸ مرکز مثبت زندگی در شهرهای مختلف و بر اساس پراکندگی مددجوها تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بالا بودن رتبه همدان در خودکشی مورد تایید نیست افزود: در زمینه حل معضل خودکشی بهزیستی فقط می‌تواند آگاه‌سازی کند زیرا کسی که تصمیم به خودکشی می‌گیرد از قبل افکار مرگ را در خود تقویت کرده است که باید این افکار را شستشو داده و امید به زندگی به فرد برگردد.

دیناری با بیان اینکه اعتیاد یک بحث پیچیده است، اظهار کرد: بهزیستی در دو قسمت معتادان متجاهر و خودمعرف فعالیت دارد که کمپ نگهداری از معتادان متجاهر در نزدیکی شهرستان کبودراهنگ است و یک کمپ در حال تأسیس هم در نهاوند داریم. مجوز تأسیس کمپ توسط بهزیستی صادر می شود اما نظارت بر آن باب میل ما نبوده بنابراین از زمانی که به بهزیستی آمدم برای مراکز ترک اعتیاد شناسنامه تهیه کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۴۰۰ نفر مجهول‌الهویه در مراکز اقامتی بهزیستی هستند، گفت: ما با حکم مقام قضایی مجبور به پذیرش افراد هستیم و این افراد در حال افزایش هستند.

دیناری تصریح کرد: ما در استان همدان ۲۲۴ بیمار اوتیسم شناسایی کردیم و دو مرکز ارائه خدمات برای این افراد داریم که مرکز ما در شهر همدان، کلینیک روزنه واقع در خیابان طالقانی است ...

وی با بیان اینکه ۴۰ نفر را هم برای کاشت حلزون شناسایی کردیم، مطرح کرد: برای این کار محدودیت مالی نداریم و به هر فرد بین سه تا شش میلیون تومان کمک می کنیم.

دیناری در رابطه با وضعیت کودکان بی سرپرست استان نیز توضیح داد: ۱۵۶ کودک بی سرپرست در ۱۴ مرکز شبانه روزی دولتی، یک شیرخوارگاه و ۱۳ مرکز خیریه نگهداری می شوند و ۲۸۷ نفر متقاضی نگهداری از این کودکان هستند که اولویت با خانواده هاست.

کد خبر 31368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد