بازدید کارگروه اشتغال بانوان استانداری از نمایشگاه دائمی جامعه هدف بهزیستی

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر کارگروه اشتغال بانوان استانداری یزد از نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه تولیدات جامعه هدف بهزیستی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ مدیرکل بهزیستی در مراسم بازدید از نمایشگاه گفت: نمایشگاه بهزیستی از دهه فجر سال گذشته تاکنون به کار خود ادامه داده است که حیطه کلی فعالیت ها در یک سال گذشته شامل شناسایی متقاضیان خوداشتغالی و طرح‌های خوداشتغالی، شناسایی خوداشتغالان بی بضاعت، آموزش تولید، بازاریابی، فروش و اخذ مجوزهای مربوط به کارگاه های وابسته که حدود ۲۰ مورد هستند بوده است. 

علی محمد عطابخش خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارگاه های متمرکز و غیرمتمرکز فرش و خیاطی، کارگاه صنایع تبدیلی خشک کن میوه و سبزی، کارگاه جوراب بافی، کارگاه تولید صنایع دستی، کارگاه تولید انواع کیف وکفش و دمپایی و کارگاه تولید انواع جوانه راه اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: راه اندازی کارگاه تولید انواع محصولات خانگی، کارگاه بسته بندی مواد غذایی، کارگاه کاربافی و پارچه بافی، نانوایی نان سالم، پیک موتوری، وانت تلفنی، شرکت خدمات فنی جوشکاری، برق کشی و لوله کشی آب و گاز و ساختمانی و شرکت خدمات نظافتی در دست اقدام می باشد.

در حاشیه بازدید از نمایشگاه، یکی از اعضای مؤسسه اشتغال شهید ابراهیم هادی (وابسته به سازمان بهزیستی) هدف مؤسسه خیریه متولی نمایشگاه بهزیستی را اشتغالزایی برای جامعه هدف عنوان کرد و گفت: به همین دلیل این مؤسسه به طور مستقیم به هیچ رشته ای ورود پیدا نکرده است.

عضو مؤسسه در ادامه افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار باید از تولید کنندگان حمایت کرد و برای داشتن نمایشگاه دائمی بهزیستی باید در زمینه احداث یک مجتمع کارگاهی تولیدی وابسته به نمایشگاه اقدام کرده و دست فروشان را با همکاری دفتر کارآفرینی آستان قدس، تبدیل به یک تولید کننده کنیم و بدین ترتیب تولید ملی را افزایش دهیم.

کاظمی؛ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با بازدید از نمایشگاه بهزیستی در جریان امور قرار گرفت و قول همکاری داد و اطلاع رسانی بین دستگاه ها را بر عهده گرفت.

گفتنی است؛ در حال حاضر در این نمایشگاه تا کنون برای ۵۰ نفر از جامعه هدف سازمان بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی  شده است و ظرفیت اضافه نمودن حداقل ۵۰ نفر دیگر هم با اخذ مجوزهای جدید امکان پذیر است.

کد خبر 31266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد