نشست هم اندیشی معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی کشور با کارشناسان اورژانس اجتماعی  اهواز

همزمان با دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در سفر یک روزه به استان خوزستان در نشست تخصصی و هم اندیشی با کارشناسان و تیمهای اورژانس اجتماعی بهزیستی اهواز ،گفت: سیاست معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ارتقای کمی و کیفی مراکز خدمات اورژانس اجتماعی و سایر مراکز مرتبط با آن است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان، حبیب الله مسعودی فرید که به منظور بازدید از فعالیتهای معاونت اجتماعی بهزیستی خوزستان به این استان سفر کرده بود، افزود: دستیابی به راهکارهای اختصاصی برای مداخله در مسائل مربوط به معاونت اجتماعی در خوزستان نیازمند برگزاری نشست های تخصصی با همکاران این حوزه است.

وی با اشاره به فعالیت 356 مرکز مداخله اورژانس اجتماعی در سطح کشور ادامه داد: اولین وظیفه اورژانس اجتماعی مداخله در موارد فوریتی و اورژانسی همچون خشونت های خانگی، کودک آزاری، سالمندآزاری، همسرآزاری، معلول آزاری، کسانی که قصد خودکشی دارند، کودکان خیابانی است.

مسعودی فرید با تأکید بر اینکه سیاست اصلی سازمان بهزیستی در برنامه ها همواره مبتنی بر خانواده محوری و حفظ انسجام خانواده است بیان داشت: در صورت بروز کودک آزاری، همسرآزاری و سایر موارد از این دست ،تمام تلاش همکاران ما آن است که استحکام خانواده حفظ شود و فرد بتواند به شرط وجود شرایط لازم و برطرف شدن زمینه های ایجاد آزار و اذیت، در خانواده حضور داشته باشد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با توجه به سیاست های قبلی سازمان بهزیستی و همچنین قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوبه اردیبهشت ماه 99 مجلس شورای اسلامی، در موارد مربوط به کودک آزاری چنانچه شرایط حضور کودک در خانواده به صورت موقت یا دائم فراهم نباشد، ما مکلف هستیم مصلحت کودک را در اولویت قرار داده و اگر خانواده به طور موقت یا دائم کفایت لازم را ندارد نسبت به سلب حضانت از خانواده یا مراقبین کودک با حکم قاضی و مصالح عالی کودک اقدام نماییم.

حبیب الله مسعودی فرید در ادامه ضمن بیان اهمیت مراکز خدمات بهزیستی یا مثبت زندگی گفت: این مراکز متعلق به کل سازمان و به نوعی بهزیستی های کوچک هستند که به منظور ارائه خدمات در مناطق مختلف مستقر می شوند.

وی افزود: دسترسی بیشتر، افزایش نفوذ خدمات و تبدیل رویکرد غیرفعال به رویکرد فعال از جمله کارکردهای مراکز مثبت زندگی است.

مسعودی فرید در پایان اظهار امیدواری کرد با سطح بندی خدمات و نظام ارجاع در مراکز مثبت زندگی، سازمان بهزیستی بتواند خدمات بهتری را به آحاد مردم به ویژه جامعه هدف خویش ارائه کند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان نیز در این نشست  با اشاره به اینکه  تیم  کارشناسی  اورژانس اجتماعی متشکل از افرادی  با تحصیلات دکترا  و کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی و مشاوره هستند، گفت: 21 تیم اورژانس اجتماعی در استان خوزستان در چهار برنامه شامل؛ خط تلفن 123، تیم گشت سیار، مداخله در بحران های فردی و اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی به آحاد جامعه خدمت رسانی می کنند.

غلامرضا صدیق راد با اشاره به اینکه بیشترین تماس ها با خط 123 در زمینه اختلافات خانوادگی، خشونت های خانگی و کودک آزاری بوده است بیان داشت: در 9 ماهه اول سال جاری 7334 تماس با خط 123 برقرار شده است و تیم گشت سیار در 3063 مورد مداخله داشته است .   

وی در پایان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و آگاهی اکثر آحاد جامعه با خدمات اورژانس اجتماعی از طریق ارسال پیامک های متداول وزارت بهداشت در این باره، به طور میانگین 35 درصد افزایش تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان  را در 9 ماهه اول سالجاری شاهد بوده ایم.

گفتنی است در این سفر معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به همراه مدیر کل و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان  از مرکز مداخله در بحران  و مرکز نگهداری کودکان  در اهواز بازدید و ضمن بررسی روند خدمات رسانی در این مراکز ، به مناسبت دهه مبارک فجر در جشن تکلیف کودکان تحت حمایت بهزیستی با رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت کردند

کد خبر 31173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد