نیشابور | مشارکت استانداری خراسان رضوی در تأمین زمین برای واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی نیشابور

استاندار خراسان رضوی در پنجمین روز دهه فجر و در سفر به شهرستان نیشابور، با جمعی از مدیران شهرستان و مددجویان بهزیستی دیدار و گفتگو کرد.

محمد صادق معتمدیان در این ملاقات حضوری، مشکلات مددجویان را که از زبان خودشان بیان شد گوش داد و مقرر کرد برای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و اقتصادی این عزیزان، اقدام لازم مبذول گردد.

در این دیدار که رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور نیز در آن حضور داشت ۸ خانواده چند معلولی مشکلات اصلی خود را که عمدتا نداشتن مسکن، مشکلات اقتصادی و معیشتی بود مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی نیشابور در این جلسه قرار شد زمین مناسب توسط استانداری تهیه و جهت تحویل به خانواده های دو معلولی، در اختیار بهزیستی قرار گیرد تا سازمان بهزیستی نیز در قالب تسهیلات بلا عوض، کار ساخت مسکن این مددجویان را دنبال کند.

این گزارش حاکی است همچنین کمکهای بلاعوض از طرف اداره کل بهزیستی و حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان برای مددجویان به تصویب رسید.

بنا به گزارش رسیده، استاندار و نمایندگان نیشابور در  مجلس شورای اسلامی، از دو مرکز نگهداری فرزندان حضرت معصومه ویژه دختران و مرکز امام علی ویژه پسران بازدید کردند.

در خصوص مرکز امام علی نیز مشکلات مربوط به صدور پروانه فعالیت فرزندان بالای ۱۳ سال قول پیگیری از طریق اداره کل بهزیستی خراسان رضوی صادر گردید. 

گزارش روابط عمومی بهزیستی نیشابور می‌افزاید: در بازدید استاندار خراسان رضوی از خانه‌های فرزندان نیشابور، رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور، گزارشی از وضعیت مراکز ارائه و با توجه به مشکلات پس از ترخیص فرزندان بهزیستی از مراکز پیشنهاد کرد سهمیه خاص ویژه فرزندان مراکز جهت قبولی در دانشگاه و استخدام در دستگاههای اجرایی در نظر گرفته شود که در این خصوص استاندار خراسان رضوی با رئیس سازمان بهزیستی کشور رایزنی کرد تا این پیشنهاد در قالب یک لایحه از طرف دولت پیگیری و به مجلس ارائه شود.

همچنین طی صحبت با رئیس سازمان بهزیستی کشور قرار شد نیشابور به عنوان طرح پایلوت در خصوص مشارکت استانداری در خصوص تامین زمین و ساخت مسکن برای مددجویان و پرداخت تسهیلات بلا عوض توسط سازمان بهزیستی انتخاب و اقدامات لازم  در این زمینه انجام شود.

کد خبر 30994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد