مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، همزمان با سراسر کشور در مشهد افتتاح می شود

مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد «رویان توس» در مشهد همزمان با مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد ۲۲ استان کشور از طریق ویدیوکنفرانس سراسری افتتاح می‌شود.

به گفته‌ی معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی این مراسم در مشهد ساعت سه بعدازظهر ۷ بهمن به صورت حضوری و با حضور مسؤولان استان و خبرنگاران رسانه‌ها برگزار می‌شود.

حسین تنها طلب گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد «رویان توس» اولین مرکز از این نوع در استان خراسان رضوی است.

وی افزود: این مرکز در پاسخ به نیاز پیگیری درمان معتادان و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، روانی و فرهنگی آنان تأسیس شده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ در این مرکز کارگاه‌های اشتغالی، مرکز سم‌زدایی، مرکز مشاوره‌ی روان‌شناسی و مددکاری، پزشک، پرستار و نهادی برای آموزش‌ها و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی پیش‌بینی شده است.

تنها طلب یادآور شد: مراکز فعلی درمان اعتیاد، یک پروسه‌ی سم‌زدایی و درمان نسبی را برای معتادان انجام می‌دهند که به نظر می‌رسد تکمیل فرایند درمان و بازتوانی و بازگشت معتاد بهبودیافته به زندگی شخصی و اجتماعی، نیاز به مراکزی دارد که تمام مراحل سم‌زدایی، درمان اولیه، درمان روان‌شناسی، اقدامات مددکاری، اتصال به خانواده و محیط اجتماعی، اشتغال و پیگیری درمان در آن انجام شود.

وی در زمینه‌ی مرکز «رویان توس» اعلام کرد: این مرکز ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد و در حاشیه‌ی بزرگراه مشهد قوچان واقع شده است.

وی ادامه داد: هنوز شهریه‌ی دقیق این مراکز اعلام نشده ولی بیشتر هزینه‌های مددجویان نیازمند، توسط بهزیستی تأمین می‌شود و بخش کمی از آن بر عهده‌ی مددجو خواهد بود.

تنها طلب اظهار امیدواری کرد که مراکز آینده‌ی ترک اعتیاد از این نوع باشد و گفت: هر چند راه‌اندازی و اداره‌ی این گونه مراکز، هزینه‌بر است و نیاز به اعتبارات ویژه‌ای دارد اما از آنجا که نتیجه و برون‌داد این مراکز نسبت به مراکز فعلی، کیفی‌تر و کارآمدتر است انتظار می‌رود مراکز فعلی نیز به این سمت حرکت کنند که ارکان بازتوانی و توانمندسازی بهبودیافتگان را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: با گشایش این مرکز، چگونگی فعالیت آن، فرایند بیمارگیری، پروسه‌ی درمان، تأمین هزینه‌ها، شرایط اشتغالی، تعامل با مراکز اشتغالی و سایر موارد مورد بررسی و آنالیز قرار می‌گیرد تا در تأسیس مراکز بعدی، نقایص احتمالی رفع و نقاط قوت، تقویت گردد.

کد خبر 29954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد