در رسانه | مسئول دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد: خدمات ایران به کودکان پناهجو عالی است

مسئول دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت: خدماتی که دولت ایران به کودکان اتباع خارجی پناهنده از جمله کودکان کار خیابانی ارائه داده است در مقایسه با خدمات دیگر کشورها در سطح عالی قرار دارد.

روزنامه خراسان - عروج صیفی در بازدید از مرکز نگهداری از کودکان خیابانی «صدف»   در مشهد افزود: کمیساریای عالی پناهندگان به همکاری های خود با ایران در خصوص کمک به کودکان کار که از خانواده اتباع خارجی پناهنده هستند ادامه خواهد داد.

پوریوسف مدیر کل بهزیستی استان نیز اظهارکرد: مرکز نگهداری از کودکان خیابانی صدف تنها مرکز سطح ۲ نگهداری موقت و سرپایی این قبیل کودکان در مشهد است و بهزیستی فقط در این مرکز با کمیساریای عالی پناهندگان با موضوع کودکان اتباع پناهنده همکاری دارد. هم اکنون ۲۴ کودک در این مرکز نگهداری می‌شوند و با کمک کمیساریای عالی پناهندگان، این مرکز با دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به اسباب بازی، کتاب و سایر لوازم تجهیز شده است.

همچنین هاشمی مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد کودکان کار خیابانی جمع آوری شده در مراکز حمایتی اتباع افغانستانی هستند که از این تعداد برخی مجوز اقامت داشتند و برخی نیز فاقد مجوز اقامت هستند که این موضوع در مجموع هزینه هایی را به این شهر تحمیل می کند.

عابدین زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز افزود: با گذشت دو ماه از اجرای طرح سامان دهی کودکان کار خیابانی در مشهد ۲۴۸ کودک شناسایی و سامان دهی شده اند که تنها ۴۷ نفر آنان اتباع ایرانی بودند و بقیه اتباع خارجی هستند.

کد خبر 29743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد