فرایند تحویل داروهایی نظیر متادون، اعصاب و روان و سایر داروها، به مراکز درمان و کاهش آسیب، تا حد امکان   مجانی باشد

بیش از چهار میلیون معتاد در کشور وجود دارد که تعدادی از این افراد با نام معتاد متجاهر شناخته می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کرم یاری مدیر کل بهزیستی لرستان در مصاحبه با خبرنگاری که از وی در مورد جمع آوری معتادان متجاهر سوال کرده بودند تصریح کرد، بیش از چهار میلیون معتاد در کشور وجود دارد که تعدادی از این افراد با نام معتاد متجاهر شناخته می شوند. اما تا اطلاق عنوان متجاهر به یک فرد معتاد و ارجاع آن به مراکز اجباری موضوع ماده شانزده مراحل متعددی باید پشت سر گذاشته شود. و در این صورت است که، اگر فرد معتاد با وجود بستر مناسب و وجود امکانات درمانی باز هم حاضر نشد برای ترک اقدام نماید، «متجاهر» شناخته شده و در چنین شرایطی ناگزیر باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

 یاری در بخشی از اظهارات خود در خصوص کمبود اعتبار کافی برای ساماندهی معتادان متجاهر گفت: در برش کشوری باید بتوانیم ماهانه به ۲۰۰ نفر معتاد بصورت حرفه ای خدمات دهی کنیم ولی با توجه به شاخص تورم و افزایش روزانه کالا و خدمات و همچنین مواد غذایی، عملا با ۲۸ هزارتومان کار زیادی نمی توان انجام داد افزون بر اینکه همان اعتبار ابلاغی را هم تمام و کمال دریافت نکرده ایم و فقط ۲۵۵ میلیون از ۹۰۰ میلیون را دریافت کرده ایم.
 وی در ادامه اعتبارات امسال را محدود توصیف کرد و اظهار داشت، سال گذشته بیش از اعتبارات تخصیص یافته دریافت کردیم ولی امسال با توجه به کمبود اعتبار همان مبلغ کم را هم از ستاد کل مبارزه با مواد مخدر دریافت نکرده ایم با توجه به اینکه هم اکنون حدود ۱۴۰ نفر معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ اقامت دارند.
یاری با تاکید بر اینکه خدمات زیاد و قابل ملاحظه ای در توسعه مراکز درمان و کاهش آسیب صورت گرفته است، گفت: به هیچ وجه گسترش این مراکز مناسب و متناسب با پراکندگی و ملاحظات گروه هدف نمی باشد.
 دکتر یاری در پایان سخنان خود گفت: اگر چه تأمین داروهایی مثل متادون و داروهای اعصاب و روان و سایر داروها برای درمان افراد با اختلال مصرف مواد با شرایط و ضوابط خاصی انجام می شود ولی پیشنهاد ما در این راستا بر این است که پروسه و فرایند تحویل داروهایی نظیر متادون، داروهای اعصاب و روان و سایر داروهای دیگر به مراکز درمان و کاهش آسیب تا حد امکان مجانی باشد

کد خبر 29425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد