شناسایی ۲۰۰ کودک کار و خیابانی در گلستان

گرگان- مدیرکل بهزیستی گلستان از شناسایی ۲۰۰ کودک کار خیابانی و بازمانده از تحصیل در گلستان خبر داد و گفت: دلیل آمار بالای استان از این حیث مهاجرت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان و به نقل از خبرگزاری مهر، سید مهدی حسینی ظهر پنج شنبه در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گلستان اظهار کرد: امسال بالغ بر ۲۰۰ کودک خیابانی کار و بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است که از این حیث گلستان رتبه بالایی در کشور دارد.

وی افزود: در سال ۹۵ در استان گلستان ۱۲۵ کودک کار و خیابانی شناسایی شده است و این آمار در سال گذشته به ۱۸۲ نفر رسید و امسال هم شاهد افزایش این شاخص آماری هستیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه مهاجرت عامل اصلی آمار بالای کودکان کار و خیابانی در استان است، ادامه داد: ۱۱ دستگاه اجرایی متولی کودکان کار و خیابانی هستند و باید همزمان با بهزیستی خدمات ارائه کنند تا بتوانیم آسب‌های اجتماعی کودکان کار و خیابانی را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: آموزش های مراقبتی و پیشگیری از خشونت، آزار و جلوگیری از مصرف مواد مخدر، ارجاع کودکان کار به مراکز درمانی و توانبخشی فراهم شدن شرایط تحصیل و تامین سبد معیشتی، روان کاوی، پراخت هزینه درمانی و مسکن برای خانواده های کودکان کار و خیابانی از جمله برنامه‌هایی بهزیستی در کاهش آسیب‌های این حوزه است.

حسینی با تاکید بر اینکه وظیفه مندی دستگاه‌های اجرایی در قبال کودکان کار و خیابانی و کاهش آسیب‌های این بخش مشخص است، تصریح کرد: در سال ۹۸ بررسی های ما نشان داد که ۸۶ درصد از کودکان کار و خیابانی اتباع خارجی و ۱۴ درصد ایرانی بودند و همچنین ۹۰ درصد این کودکان کار و خیابانی پسر و ۱۰ درصد دختر هستند.

کد خبر 29038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد