گزارش تجمیعی| سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به میاندوآب

رئیس سازمان بهزیستی کشور و هیئتِ همراه برای بازدید از مراکز شهرستان میاندوآب صبح دوشنبه ۱۵ دی ماه وارد استان آذربایجان غربی شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، دکتر «قبادی دانا» در این سفرِ یکروزه‌ی کاریِ فشرده، علاوه بر حضور در جلسه شورای معاونین بهزیستی آذربایجان غربی از مرکز مثبت زندگی، کارگاه تراشکاری معلول ناشنوا، مرکز نگهداری توانبخشی معلولان ذهنیِ بالای ۱۴ سالِ یاسِ شکسته‌ی شهرستان میاندوآب بازدید کرد و با حضور در منزل مددجویان، مشکلات آنها را بررسی و پیگیری کرد.

در ادامه، گزارشی از دیدارها و اقدامات سفر استانی رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان آذربایجان غربی می‌خوانید:

بازدید از کارگاه تراشکاری مددجوی ناشنوای شهرستان میاندوآب

رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از راه‌اندازی صندوق تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت در راستای حمایت بیشتر از مددجویان اشتغالزا خبر داد و گفت: این صندوق در صورت تایید صلاحیت شورای نگهبان در قالب بانکی برای ارائه تسهیلات به مددجویان معلول، خدماتی ارائه می‌شود و با سرمایه اولیه ۳۰ میلیارد تومان زمینه حمایت بیشتر از افراد دارای معلولیت کارآفرین را فراهم می‌کند.

دیدار با خانواده مددجوی ضایعه نخاعی میاندوآبی

رئیس سازمان بهزیستی در دیدار با مددجوی ضایعه نخاعی ضمن بررسی وضعیت معیشت و زندگی او دستور تامین تسهیلات مسکن، کمکْ هزینه پرستاری، کمکْ هزینه درمانی موردی و تامین وام خود اشتغالی برای همسر این مددجو را صادر کرد.

بازدید از کمپ ترک اعتیادِ رهستانِ نجات

قبادی دانا در بازدید از کمپ ترک اعتیادِ رهستانِ نجات، گفت: این مرکز باید علاوه بر کمک به اعتیاد افراد، با داشتن سیستم مددکاری قوی به خانواده‌های بهبودْ یافتگان نیز خدمات، ارائه کند.

بازدید از مرکز نگهداری از سالمندان و معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از مرکز نگهداری توانبخشی افراد دارای معلولیت ذهنیِ بالای ۱۴ سال شهرستان میاندوآب، گفت: هدف، تقویت نگهداری از سالمندان و معلولان در خانواده به لحاظ بهره‌مندی از جنبه عاطفی این سبک نگهداری است.

بازدید از مرکز مثبت زندگی.

رئیس بهزیستی کشور در بازدید از مرکز مثبت زندگی شهرستان میاندوآب از ارائه خدمت ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی به بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار خانوارِ مستمری بگیرِ تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور خبر داد.

شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان سفر با حضور در جلسه شورای اداری در شهرستان میاندوآب با بیانِ اینکه ۷ هزار و ۳۰۰ خانوارِ شهرستان، تحتِ پوشش بهزیستی هستند، یادآور شد: ۳۴۰۰ نفر دارای معلولیت، ۳۱۸۵ نفر مستمری بگیر، ۵۰ نفر دارای ضایعه نخاعی برخوردار از حق پرستار و ۱۱۰۰ نفر پشت نوبت برای دریافت خدمات بهزیستی هستند.

کد خبر 28796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =