برای ارائه مدارک فرزندخواندگی، نیازی به حضور فیزیکی نیست

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ارائه مدارک فرزندخواندگی، نیازی به حضور فیزیکی ندارد و متقاضیان می‌توانند مدارک خود را از طریق سامانه ملی فرزندخواندگی به آدرسِ http://adoption.behzisti.net بارگذاری کنند.

حبیب‌الله مسعودیِ فرید، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اوایل شیوع کرونا در کشور، روند فرزندخواندگی با تاخیر مواجه شد چون نمی‌توانستیم اجازه دیدار متقاضیان با فرزندان در مراکز را بدهیم اما به تدریج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این امکان فراهم شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مشکلی در فرآیند فرزندخواندگی در کشور وجود ندارد و فرزندخواندگی، طِبقِ روال مرسوم انجام می شود اما تا آنجا که می شود، روندهای اداری آن غیرحضوری انجام می شود.

به گفته مسعودی فرید، در حال حاضر ۱۰ هزار فرزند در ۶۸۰ مرکز شبه خانواده و شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند.

به گزارش ایرنا، سامانه ملی فرزندخواندگی بهزیستی کشور به آدرسِ  http://adoption.behzisti.net در اردیبهشتِ امسال رونمایی شد و بسیاری از مشکلات بوروکراسی در فرآیند فرزندخواندگی را رفع کرد زیرا با اجرای این سامانه، فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می شود.

همچنین از مزایای این سامانه می توان به این نکته اشاره کرد که همه افراد متقاضی سرپرستی کودکان چه در داخل کشور و چه در خارج می توانند از طریق این سامانه، همه فرآیندها را از مرحله ثبت نام تا پایان به صورت الکترونیکی دنبال کنند.

متقاضیانِ فرزندخواندگی می توانند با مراجعه به سامانه فرزندخواندگی بهزیستی، درخواست خود را مطرح کنند. زن و شوهرِ بدون فرزند و زن و شوهر دارای فرزند می توانند متقاضی سرپرستی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرستِ تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور باشند اما دختران و زنانِ بدون شوهر نیز براساس قانون جدید فرزندخواندگی از سال گذشته نیز می توانند متقاضی فرزندخواندگی باشند.

کد خبر 28585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =