بیست و شش هزار و ۴۵۷ نفر تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان قرار دارند و از خدمات این اداره کل بهره مند می شوند

علیرضا ایزدپور از آغاز پویش سقف همدلی بمنظور تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی به افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل گزارشی از اهم اقدامات و فعالیت های دفتر مشارکت های مردمی و مسکن در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی ، سلامت و زنان و خانواده به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری استان  ارائه کرد.
 

ایزدپور در ابتدا با بیان این مطلب که بیست و شش هزار و ۴۵۷ نفر تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان قرار دارند و از خدمات این اداره کل بهره مند می شوند اظهار داشت : از این تعداد دوازده هزار و ۷۲۴ نفر را افراد دارای معلولیت تشکیل می دهد.


ایشان در ادامه صحبت های خود و ارائه گزارش از دفتر مشارکت های مردمی و مسکن افزودند : از سال ۸۶ تا کنون دو هزار و ۲۳۹ واحد مسکن مددجویی تحویل توانخواهان تحت حمایت بهزیستی در استان شده است که از این تعداد ۱۵۰واحد آن در سالجاری واگذار شده است و همچنین ۱۱۹ واحد دیگر نیز در دست احداث می باشد.


ایزدپور تعداد آمار فاقدین مسکن تحت حمایت بهزیستی استان را سه هزار و ۸۶۲ نفر بیان و ابراز داشتند : مبلغ ۵ میلیارد ریال از طریق صندوق امداد ولایت به تعداد۳۴ خانوار از مددجویان تحت حمایت در قالب وام  قرض الحسنه ودیعه مسکن پرداخت شده است که این تسهیلات از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال بوده است .


مدیرکل بهزیستی استان از پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض به تعداد ۹۰ خانوار تحت حمایت در قالب ودیعه مسکن خبر داد و افزود : بمنظور مساعدت و همراهی خیرین و دستگاههای دولتی و نهادهای غیردولتی سازمان بهزیستی کشور پس از برگزاری موفق پویش ایران همدل (کمک به معیشت خانوارها) و پازل همدلی  (تهیه لوازم التحریر) پویش سقف همدلی را با طراحی و راه اندازی سامانه بسازیم از مورخ ۳۰ آذر ماه سال جاری شروع و بارگذاری اطلاعات از تاریخ ۶ دی ماه رسما آغاز شده است.


 ایزدپور در تشریح پویش سقف همدلی گفت : در این پویش اطلاعات ساختمان های در دست احداث مددجویان جمع آوری و داوطلبین جهت شرکت در پویش با ورود به سامانه، استان، شهرستان و واحد مورد نظر خود را انتخاب نموده و کمک موردی خود را به شماره حساب مشارکتهای مردمی خاص واحد مورد نظر واریز می نماید از این طریق علاوه بر کمک از اعتبارات کشوری مبلغی هم از طریق مساعدت مردمی جهت تکمیل واحدهای مورد نظر انجام خواهد شد. ضمنا کمک های غیر نقدی شامل مصالح ساختمانی نیزدر برنامه لحاظ شده است. پروژه های استانی دارای مشکل حقوقی پس از رفع مشکل به سامانه اضافه خواهند شد.   ضمنا ورود به این سامانه جهت کمک موردی محدودیت زمانی ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان آدرس سایت پویش سقف همدلی را به نشانی :besazim . ir اعلام و شماره حساب: ۴۱۰۱۰۳۴۵۴۱۹۰۱۹۰۵ و شماره شبا: ۰۵۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۵۴۱۹۰۱۹۰۵ir  را بمنظور یاری خیرین استان و کشور بیان و اظهار داشتند : با همراهی خیرین استان مبلغی نزدیک به ۷۰۰ میلیون ریال در پویش پازل همدلی که بمنظور تهیه نوشت افزار دانش آموزان تحت حمایت راه اندازی شده بود جمع آوری که این مبالغ توسط دفتر مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور در قالب کوله پشتی لوازم التحریر در بین دانش آموزان تحت حمایت توزیع می گردد.


علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان تعداد افراد خیری که بصورت مستمر با اداره کل بهزیستی استان سمنان در ارتباط هستند را ۱۴۵ نفر بیان و افزودند : تعداد ۱۲۲نفر در زمینه پزشکی، درمانی، تحصیلی، اشتغال، مشاوره و سایر نیازهای جامعه هدف بعنوان افراد و گروههای داوطلب با این اداره کل همکاری دارند که همواره با همراهی و همدلی این خوبان، سازمان بهزیستی توانسته است به اهداف و برنامه های پیش بینی شده خود دست یابد.

کد خبر 28532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد