نیشابور | تذکر نظارتی به مراکز تحت نظارت بهزیستی نیشابور در خصوص ارتقای کمی و کیفی خدمات

تیم نظارتی تخصصی بهزیستی نیشابور از مراکز تحت پوشش این نهاد بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی نیشابور، در راستای اجرای دستورات مدیران بهزیستی خراسان رضوی مبنی بر نظارت مستمر، پایش دقیق و رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی، رئیس بهزیستی، مسؤول حراست و کارشناسان ناظر تخصصی حوزه‌های توانخبشی، اجتماعی و پیشگیری، از مراکز غیر دولتی تحت پوشش بازدید و با مدیران، مسؤولان فنی، کارکنان و مددجویان این مراکز به گفتگو پرداختند.

این گزارش می‌افزاید: در این بازدیدها پرونده‌ی توانجویان مستقر در مراکز، پرونده‌های تحصیلی، روان‌شناسی و مددکاری فرزندان تحت پوشش، دفاتر گزارش روزانه مربیان و تیم تخصصی و نحوه‌ی حضور در مراکز، سیستم امنیتی، حفاظتی مراکز و پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی مراکز بازدید شده، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفتند.

این گزارش همچنین حاکی است در جمع‌بندی بازدیدهای انجام شده، بکارگیری نیروهای تخصصی به لحاظ کمی و کیفی در مراکز مورد تأیید ناظران قرار گرفت.

گزارش می‌افزاید: بهبود و به روز رسانی سیستم‌های امنیتی، چکاپ مستمر پرونده‌های مددجویان، چگونگی رعایت دستور العمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، و تهویه مناسب اتاق‌ها و بخش‌های پشتیبانی مراکز از مواردی بود که بازدیدکنندگان و کارشناسان ناظر، نسبت به آنها تذکرات لازم را به مدیران مراکز ارائه و از مسؤولان فنی آنها خواستند گزارش دقیق همراه با جزئیات را به صورت هفتگی و ماهانه به کارشناسان مربوطه در بهزیستی ارسال کنند.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی نیشابور، این شهرستان در حال حاضر 14 مرکز شبانه‌روزی و روزانه توانبخشی و یک مرکز مراقبت در منزل ویژه مددجویان ضایعه‌نخاعی دارد که در مجموع 635 نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند می شوند.

علی صدر افزود: در حوزه اجتماعی نیز دو مرکز نگهداری از دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست و سه خانه‌ی فرزندان پسر داریم که در مجموع 78 فرزند را تحت سرپرستی دارند.

وی وجود 7 مرکز اقامتی با ظرفیت 138 نفر و یک مرکز دی‌آی‌سی (کاهش آسیب اعتیاد) با میانگین مراجعین 150 نفر را از خدمات بخش پیشگیری از اعتیاد این نهاد ذکر کرد.

وی گفت: یک وعده غذای گرم، حمام، سرنگ و اقلام بهداشتی، کنترل و غربال بیماری‌های واگیر و آموزش‌های مددکاری و روان‌شناسی از جمله خدمات به مراجعین مرکز دی‌آی سی می‌باشد.

کد خبر 27962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد