رهبر معظم انقلاب: امروز پرستاران در چشم مردم از همه عزیزترند

رهبر معظم انقلاب گفتند: امروز بحمدالله پرستاران در چشم مردم ما  از همه عزیزتر، از همیشه عزیزتر و شرافتمندترند و این لطف خداست.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای در گفت وگوی تلویزیونی با مردم به مناسبت روز پرستار گفتند: روز پرستار را که مزین و مشرف به نام حضرت زینب کبری سلام الله علیها است به همه پرستاران عزیز و به گروه پرستاری تبریک عرض می‌کنم .لازم می‌دانم به خانواده‌های گرامی و عزیزی که در این حوادث کرونا عزیزان خودشان را که پرستار بودند و از دست دادند تسلیت عرض کنم و برای آن درگذشتگان فداکار و مجاهد از خداوند طلب علو درجات کنم.

ایشان خاطرنشان کردند: امروز بحمدالله پرستاران در چشم مردم ما  از همه عزیزتر، از همیشه عزیزتر و شرافتمندترند و این لطف خداست. امیدواریم این افزایش پیدا کند. 

پرستار فرشته رحمت بیمار است

 رهبر انقلاب اسلامی یادآور شدند: پرستار، فرشته رحمت بیمار است. این یک تعبیر واقعی است. به هیچ وجه مبالغه آمیز نیست. هم با جسم بیمار سر و کار دارد هم با روح بیمار.

 ایشان افزودند: در مورد جسم بیمار پرستار در واقع شریک و همکار و مددکار پزشک است. بخش مهمی از کار بهبودی جسمی بیمار را پرستار انجام می‌دهد. در مورد ارتباط با روح مریض، پرستار در واقع غمگسار و نوازشگر و آرامش بخش مریض است.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: پرستاران هم به جسم بیمار کمک می‌کنند و بهبودی او را سرعت می‌بخشند و امکان پذیر می‌کنند در مواردی و هم اینکه جان او را روح او را اعصاب او را آرامش می بخشند با یک لبخند، با یک حرف گرم، با یک حرکت مهربانانه، احساس خوبی را در بیمار به وجود می‌آورند و در روح او اثر می‌گذارند. 

حضرت‌آیت الله خامنه ای با بیان اینکه پرستاران، شریک و همکار پزشک‌اند، یادآورشدند: بیماری که نیاز به پرستار دارد اگر بهترین پزشک بر بالین او حاضر بشود و دستور بدهد اما پرستاری نباشد که او را حمایت کند و در آغوش محبت خودش او را بگیرد، بهبودی بسیار دشوار خواهد شد. یعنی نقش پرستاری در بهبودی بیمار نقش مهم و بزرگی است. اگر پرستار نباشد ممکن است معالجه به نتیجه نرسد.

کد خبر 27903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد