با اهدای هدیه‌ی 10 میلیون تومانی صورت گرفت / تجلیل از 7 دانشجوی برتر دارای معلولیت در بهزیستی خراسان رضوی

دانشجویان برتر دارای معلولیت خراسان رضوی همزمان با مراسمی در سطح سازمان بهزیستی کشور و سایر استان‌ها، مورد تجلیل قرار گرفتند.

به  گزارش خبرنگار ما، این مراسم، ساعت 11 امروز 25 آذر در محل بهزیستی خراسان رضوی و در یک برنامه ی ویدیوکنفرانس کشوری با حضور مقامات سازمان بهزیستی کشور برگزار گردید.

در این مراسم، 7 دانشجوی برتر دارای معلولیت که از شهرهای خراسان رضوی در آزمون سراسری شرکت کرده و رتبه های برتر را به  خود اختصاص داده اند از سوی رئیس سازمان بهزیستی و مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

نرگس خدادادی معلول بینایی رشته ی علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد رتبه 500 ، حمیدرضا محمدزاده معلول بینایی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه چمران اهواز رتبه 559 ، زهرا قلی‌پور معلول بینایی شنوایی رشته مهندسی شیمی، دانشگاه فردوسی مشهد رتبه 689 ، امیر حسین حیدری معلول جسمی حرکتی، رشته مهندسی برق، دانشگاه فردوسی مشهد رتبه 870 ، سیده صدف هاشمی معلول بینایی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه 1343 ، احسان راعی گل خطمی معلول جسمی حرکتی، رشته مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد، رتبه 1712 ، جواد فهیمی‌تبار، جسمی حرکتی، رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد، رتبه 916 ، دانشجویانی بودند که در این مراسم، از سوی رئیس سازمان بهزیستی، مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفته و ده میلیون تومان هدیه دریافت کردند.

مدیر کل بهزیستی در حاشیه‌ی این مراسم ضمن قدردانی از دانشجویان برتر دارای معلولیت خراسان رضوی، خطاب به آنان گفت: شما باعث افتخار بهزیستی هستید و با موفقیت‌های خود، مهر تأییدی بر توانمندی افراد دارای معلولیت زده‌اید.

حمیدرضا پوریوسف افزود: این جمع، مشتی از خروار افراد دارای معلولیت توانمند هستند که امروز در این مقوله‌ی علمی و دانشگاهی مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی خطاب به خانواده‌های این دانشجویان گفت: اگر چه هنر و شایستگی دانشجویان‌مان باعث افتخار ما و سازمان بهزیستی است اما تلاش و همراهی واقعی را شما خانواده‌های محترم دانشجویان داشته‌اید که شجاعانه در مقابل مشکلات مقاومت کرده و با پرورش این جوانان شایسته، آنان را به این منزل رسانده‌اید.

همچنین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم گفت: با توجه به اینکه امسال 50 دانشجوی برتر دانشگاه‌ها از میان معلولین برگزیده شده‌اند باید به آنان دست‌مریزاد بگوییم که با وجود مشکلات ناشی از معلولیت و نیز کاستی‌هایی که در زمینه فعالیت اجتماعی و علمی آنان در جامعه وجود دارد به این جایگاه دست یافته‌اند.

مسعود فیروزی افزود: اگر شرایطی که برای سایر دانش‌آموزان در زندگی، تحصیل و مطالعه فراهم است برای افراد دارای معلولیت فراهم شود آنگاه به میزان واقعی توانمندی این عزیزان پی خواهیم برد.

وی همچنین خواستار رفع موانع اشتغال و حضور فعال افراد دارای معلولیت در جامعه شد و گفت: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر، سهمیه‌ای از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای اشتغال معلولین در آزمون‌های استخدام سراسری در نظر گرفته شده که البته ناکافی است و باید به نسبت جمعیت و وضعیت معلولیت آنان، افزایش یابد.

فیروزی از مسؤولان سازمان سنجش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواست کدرشته‌های خاصی با توجه به نوع معلولیت هر یک از این عزیزان در نظر گرفته شود که آینده‌ی شغلی و کاری آنها را تضمین کند.

به گفته‌ی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، افراد دارای معلولیت اگر قرار باشد فقط تحصیلات دانشگاهی داشته باشند و نتوانند از این تحصیلات برای اشتغال و ارتزاق بهره‌مند شوند در حق آنان ظلم شده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که تعداد افراد دارای معلولیت در کشور بالغ بر 1.5 میلیون نفر است کل سهمیه‌ی استخدامی که برای این عزیزان منظور شده کمی بیش از هزار نفر است که به هیچ‌وجه با تلاش‌های آنان برای صعود قله‌های علمی همخوانی ندارد.

فیروزی گفت: باید بدانیم که یک فرد دارای معلولیت با سختی و دشواری زیادی در مسیر تحصیل روبروست و حتما باید دارای امتیازات بیشتری نسبت به افراد غیر معلول در مسیر تحصیل و اشتغال باشد.

شایان ذکر است در برنامه ویدیو کنفراسی که به صورت سراسری امروز برگزار گردید 50 دانشجوی پذیرفته شده در کنکور سراسری امسال مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 27670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد