واریز کمک هزینه ۱۰ میلیون تومانی(تهیه لپ‌تاپ) برای ۵۰ پذیرفته‌شده برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری ۹۹

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین تجلیل از پذیرفته‌شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹ از واریز کمک هزینه ۱۰ میلیون تومانی(تهیه لپ‌تاپ) برای ۵۰ پذیرفته‌شده برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین تجلیل از پذیرفته‌شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹ با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ نفر از افراد دارای معلولیت در این ماراتن تحصیلی حائز رتبه برتر شدند، گفت: عزم، اراده و تلاش این افراد برای رسیدن به این موفقیت بزرگ قابل ستایش است و باید این افراد را به عنوان الگو به آحاد جامعه معرفی کرد تا همگان بدانند با اصرار بر توانستن و خواستن می‌توان بر مشکلات غلبه کرد. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: حضور افراد دارای معلولیت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی منوط به تحقق شرایط مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری در بخش‌های فضای فیزیکی، تجهیزات و وسائل آموزشی و ... است؛ همچنین دسترس‌پذیری به سامانه شاد و وصول کتاب‌های صوتی و بروزرسانی کتاب‌های با خط بریل از جمله درخواست‌های پذیرفته‌شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹ می‌باشد از طرفی ایجاد شرایط برابر، رفع تبعیض، یکسان دیدن افراد دارای معلولیت مطالبات این افراد از جامعه است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در حال تحصیل هستند، ادامه داد: مطابق آئین‌نامه ماده ۹ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید در دهک‌های درآمدی ۱ تا ۷ شهریه به طور کامل توسط سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌شود؛ همچنین از سال گذشته کمک هزینه تشویقی برای دانشجویان دارای معلولیت شاغل در دانشگاه‌های دولتی مبلغ ۴۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان براساس مقطع تحصیلی واریز می‌شود. 

قبادی‌دانا، به مشکلات پیشرو افراد دارای معلولیت در تحصیل مجازی اشاره کرد و گفت: ابزار لازم برای استفاده از فضای مجازی و راه دور یکی از دغدغه‌های امروز دانشجوی دارای معلولیت است که برای رفع این مشکل کمک هزینه لازم برای تهیه لپ‌تاپ به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای ۵۰ پذیرفته‌شده برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹ واریز می‌شود؛ همچنین برای ۶ نفر از پذیرفته‌شده برتر که رتبه زیر هزار کشوری را کسب کردند یک عدد لپ‌تاپ اهداء می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۸ هزار نفر از دانش‌آموزان دارای معلولیت در سطح کشور تحصیل می‌کنند که حدود ۸۰ هزار نفر در مدارس استثنایی و مابقی در مدارس پذیرا هستند، گفت: ما باید حق و حقوق افراد دارای معلولیت را به عنوان بزرگترین اقلیت جهان اجرایی کنیم. افراد دارای معلولیت باید بتوانند یک زندگی مستقل همراه با شان و منزلت اجتماعی در درون جامعه و بستر خانواده را به راحتی تجربه کنند بطوری که مناسب‌سازی فضاهای مختلف در سطح کشور باید صورت گیرد. 

قبادی‌دانا با بیان اینکه امروزه ایزوله کردن افراد دارای معلولیت مدنظر نیست، بلکه هدف تلفیق اجتماعی است، اذعان کرد: از ۵۰ پذیرفته‌شده برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹، ۷ نفر رشته پزشکی، ۴ نفر رشته داروسازی، ۲ نفر در رشته دندانپزشکی، ۶ نفر در رشته حقوق و ۲۱ نفر در رشته‌های مهندسی، زبان‌های خارجی و گروه هنر پذیرش شدند که ۱۳ نفر دارای معلولیت شدید، ۱۹ نفر دارای معلولیت متوسط و ۱۸ نفر معلولیت خفیف دارند.

یادآوری می‌شود، در آئین تجلیل از پذیرفته‌شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹ تعدادی از نخبگان به نمایندگی از استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، فارس، البرز و ... در ارتباط ویدئوکنفرانس با رئیس سازمان بهزیستی کشور مشکلات و درخواست‌های خود را بیان کردند و در پایان به ۴ نفر از نخبگان حاضر در جلسه لپ‌تاپ اهداء شد.

کد خبر 27662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =