تلاش جمعی ۵ ارگان برای جمع‌آوری ۲۵۰۰ کارتن‌خواب از سطح شهر مشهد

به گفته‌ی کارشناس مسؤول درمان اعتیاد بهزیستی خراسان رضوی، در هفته‌ی جاری، ۵۲۰ معتاد متجاهر کارتن‌خواب در مشهد با دستور مقام قضایی و توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری و در سه ورزشگاه متعلق به شهرداری مشهد ساماندهی شدند.

امیر گوهری ضمن اعلام این خبر گفت: از مجموع افراد جمع‌آوری شده ۱۰۰ نفر زن هستند که در یکی از سالن‌های ورزشی، تحت درمان و خدمات کاهش آسیب قرار گرفته‌اند و  ۴۲۰ نفر مرد نیز در دو سالن ورزشی در منطقه‌ی شمال غرب مشهد ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این طرح قرار است با تلاش جمعی دادسرای انقلاب، نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، شهرداری و بهزیستی، مجموعا ۲۵۰۰ معتاد کارتن‌خواب متجاهر از سطح مشهد جمع‌آوری شوند گفت: سه ورزشگاه در حال آماده‌سازی و تجهیز است که به محض آماده شدن آنها، کار جمع‌آوری ادامه می‌یابد.

گوهری یادآور شد: جمع‌اوری معتادان با دستور مقام قضایی توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود و آماده‌سازی سالن‌های ورزشی با امکانات و اعتبارات شهرداری میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیز این سالن‌ها با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است افزود: وقتی این افراد جمع‌آوری و به ورزشگاه آورده شدند توسط تیم‌های مستقر در این سالن‌ها تحت مراقبت، درمان و بازتوانی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در واقع، هزینه نگهبانی و درمان و بازتوانی و امکانات سالن‌ها را شهرداری تأمین می‌کند و خدمات تخصصی درمان، کاهش آسیب، مشاوره و خدمات مددکاری، با بهزیستی است.

کارشناس مسؤول درمان اعتیاد بهزیستی خراسان رضوی در خصوص سرنوشت معتادان جمع‌آوری شده اظهار داشت: قرار است در یک پروسه‌ی پنج ماهه یعنی تا پایان اردیبهشت، این افراد مهمان ما باشند و تحت درمان و بازتوانی قرار بگیرند.

وی افزود: در آن زمان، بیماران، بنا به تشخیص و تصمیم تیم درمان، به مراکز درمانی ارجاع و یا برای بازگشت به خانواده، بازگشت به اشتغال و زندگی عادی و ادامه‌ی درمان و بازتوانی در مورد آنان تصمیم‌گیری خواهد شد.

گوهری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ مرکز اقامتی مجوز دار ماده ۱۵ و ۱۶ در سطح استان فعال هستند گفت:‌ در این مراکز بیش از ۲۷۰۰ مددجو پذیرش شده و مراحل درمان و بازتوانی را طی می‌کنند.

وی تأکید کرد: در این مراکز به خاطر نظارت‌هایی که کارشناسان و ناظران ما بر آنها دارند تخلفات بسیار اندکی وجود دارد که قسمت عمده‌ی این تخلفات، مسائل عادی بوده و فاقد تخلفات آسیب‌زا و مجرمانه می‌باشد.

وی در عین حال گفت: البته از نظر ما هیچ تخلفی، قابل چشم‌پوشی نیست و ما با نظارت دقیق، تمام این تخلفات را طبق شیوه‌نامه‌های نظارتی، رصد و با آنها برخورد می‌کنیم.

کد خبر 27661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد