در رسانه|روایت تسنیم از اراده بانوی آبدانانی برای رفع مشکلات معلولان استان ایلام/ وقتی معلولیت تبدیل به انگیزه موفقیت می‌شود

گروه استان‌ها ــ لیلا بانوی معلولی که با اراده و پشتکار خود راه موفقیت را می‌گذراند و معلولیت را مانعی برای انجام امور نمی‌داند؛ او علاوه بر کار و تلاش، معلولان بسیاری را زیرپوشش قرار داده و در این روزهای سخت به آنها انگیزه زندگی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ معلولیت واژه‌ای که معنای نقص می‌دهد اما بیشتر افرادی که دچار آن هستند ثابت کردند معلولیت نه یک نقص بلکه می‌تواند زمینه‌ای برای موفقیت باشد.

"لیلا کایدخورده" بانوی معلول آبدانانی با اراده مثال‌زدنی خود توانسته واژه معلولیت را به موفقیت بدل کند؛ وی با وجود معلولیت در سال 98 مؤسسه خیریه توان‌بخشی "خوش‌فطرت امید" را به تأسیس کرده که 90 معلول بخش کلات مورموری آبدانان زیرپوشش آن قرار دارند و به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

کایدخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آبدانان اظهار داشت: چون خودم از جنس جامعه معلولان هستم و با درد و رنج دست‌وپنجه نرم کرده‌ام، مشکل همنوعانم را با تمام وجود درک می‌کنم و هدفم از راه‌اندازی این مؤسسه یاری‌رساندن به همدردانم است تا بتوانم با حمایت خیران و مسئولان کشوری و استانی و نماینده مجلس، بخشی از هزاران مشکل جامعه هدف را کاهش دهم؛ در این راه از زحمات آقای نورعلی‌وند به خاطر کمک‌ها و راهنمای‌های وی تشکر می‌کنم.

کایدخورده ادامه داد: تاکنون 90 معلول شهر مورموری تحت حمایت مؤسسه قرار گرفته‌اند و در تلاشم تا بتوانم معلولان روستاهای اطراف بخش کلات مورموری را هم زیرپوشش حمایت مؤسسه قرار دهم.

وی افزود: تاکنون نیز از مساعدت ناچیز تعدادی از خیران بهره‌مند بوده‌ایم که مشکلات عدیده معلولان و فرارسیدن فصل سرما و وضعیت اقتصادی ناشی از کرونا و گرانی نابسامان اجناس، عرصه را به این قشر از جامعه تنگ کرده است.

لیلا با اشاره به اینکه "سازمان استخدامی کشور 3 درصد سهمیه به استخدام معلولان اختصاص داده است" ادامه داد: در همین بخش مورموری معلولانی هستند که با تحصیلات عالیه دانشگاه بیکارند و متأسفانه این 3 درصد اعلام‌شده تا جای که ما می‌بینیم در استان ایلام اعمال نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

 در همین حال محمد صبوری، رئیس بهزیستی  آبدانان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: خانم کایدخورده از معلولان فعال و باپشتکار قوی هستند و چون از جامعه معلول است درد همنوعان خود را با تمام وجود درک می‌کند.

محمد صبوری ادامه داد: ایشان به‌نوعی از بهزیستی جلوتر است چراکه خودشان خیران را شناسایی و از آنان برای حل مشکلات معلولان تحت حمایت کمک می‌گیرد.

همچنین مادر "مهرداد" از معلولان شدید ذهنی به خبرنگار تسنیم گفت: به خاطر نگهداری از مهرداد دچار بیماری شدم و به‌شدت از بیماری رنج می‌برم؛ امسال یک ماه تابستان کولر نداشتم و در گرمای شدید شهر مورموری بسر می‌بردم که خانم کایدخورده برای سر زدن به ما آمدند و در جریان این مشکل قرار گرفتند؛ بعد از چند روز کولری را برایم تهیه کرد.

وی گفت: خانم کایدخورده همیشه صبورانه به درد و دل‌های ما گوش می‌دهد و تا جایی که بتواند در تلاش است تا مشکلات را مرتفع کند.

به گزارش تسنیم؛ وجود چنین بانوان باانگیزه و مسئولیت‌پذیر می‌تواند انگیزه دوچندانی برای معلولان هر منطقه‌ای باشد اما از تعهد مسئولان اجرایی و استانی نباید به سادگی گذر کرد چراکه هر فردی برای توسعه موفقیت‌های خود نیازمند پشتوانه مناسب و انگیزه مضاعف است که در این زمینه حمایت مستمر مسئولان مربوطه می‌تواند راهگشای مشکلات و ادامه راه موفقیت باشد.

گزارش از: مهسا جابری

کد خبر 27464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد