در رسانه|۹۲۸ کودک کار و خیابانی تحت پوشش بهزیستی خوزستان هستند

اهواز - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت:۹۲۸ کودک کار و خیابانی در رده سنی ۹ تا ۱۸ سال در مراکز حمایتی بهزیستی شناسایی شده و دارای پرونده اجتماعی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی  استان خوزستان ،محمدرضا عباسی پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد  ۴۲۹ کودک مستمری کمک معیشت زندگی بصورت مستمر و ماهیانه دریافت می کنند و تاکنون ۷۱۱ کودک به صورت شبانه روزی از خدمات آموزشی ، حمایتی ، روانی اجتماعی و اقامت در مراکز ساماندهی کودکان خیابانی بهره مند شده اند.

وی گفت: بهزیستی خوزستان طرح مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده را به منظور ساماندهی وضعیت کودکان کار از ابتدای سال ۹۱  با هدف کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از حضور و کارکودکان در خیابان بر کودک، خانواده و جامعه به اجرا درآورده است.

عباسی افزود: بهزیستی خوزستان اقدام به راه اندازی ۶ مرکز جهت اجرای این طرح کرده است ، که دو مرکز در کلانشهر اهواز و در شهرستان های اندیمشک ، مسجدسلیمان، آبادان و دزفول هر کدام یک مرکز در حال ارائه خدمت به کودکان کار می باشند.

وی با بیان این که کار کودکان به منظور کمک به معیشت خانواده است گفت: رفع موانع اقتصادی و بهبود معیشت خانواده،آموزش به کودک و خانواده و آگاه کردن خانواده از آسیب های ناشی از کار کودک به جسم و روان کودک، می تواند در کاهش ساعات حضور کودکان در خیابان موثر باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی با اشاره به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به آسیب پذیری کودکان کار به دلیل حضور در خیابان و عدم اطلاع از پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا، طرح آگاه سازی کودکان و توزیع لوازم بهداشتی توسط تیم های تخصصی مراکز اورژانس اجتماعی را آغاز کردیم ،همچنین بیش از ۱۰۰۰ بسته بهداشتی به خانواده کودکان توزیع شد.

وی ادامه داد: مددکاران اجتماعی مراکز طی تماس تلفنی با خانواده و کودک توصیه های بهداشتی و مراقبتی لازم را ارائه نموده و پیگیر اوضاع معیشتی خانواده  هستند.

کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند، به طوری که این امر آن‌ها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه  دوران کودکی بی‌بهره می‌سازد و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را تهدید می‌کند.

کد خبر 27436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد