والدین با ۱۴۸۰ درمورد آموزش مجازی فرزندان مشاوره بگیرند

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: والدین می‌توانند مشکلات مربوط به سبک و سیاق تربیتی در شرایط آموزش مجازی برای فرزندان خود در دوران کرونا و قرنطینه را با شماره تلفن ۱۴۸۰ در میان بگذارند و مشاوره های لازم را دریافت کنند.

بهزاد وحیدنیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تغییر شیوه آموزش حضوری در مدارس به آموزش مجازی، مشکلات متعددی را برای خانواده ها در تطبیق با فرزندان خود ایجاد کرده، بنابراین والدین می‌توانند نحوه صحیح تعامل با فرزندان در شرایط کرونایی را از صدای مشاور بهزیستی دریافت کنند.
وی اضافه کرد: والدین برای تطبیق با شرایط جدید به راهنمایی‌هایی نیاز دارند تا تعامل آنها با فرزندان افزایش یابد.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: والدین در تماس با شماره ۱۴۸۰ اطلاعاتی از جمله سن، جنسیت، وضعیت خانوادگی و تعداد فرزندان را به مشاور می دهند و سپس مشاور با توجه به وضعیت آنها توصیه ها و مشاوره هایی را به آنها ارائه می دهد تا شیوه های تربیتی جدید را تجربه کرده و بهتر از پس مشکلات برآیند.
وحیدنیا افزود: گاهی ممکن است زوج‌ها در تربیت فرزند به ویژه با تغییر شیوه آموزش حضوری به آموزش های مجازی و لزوم نظارت بیشتر والدین بر کار فرزندان در فضای مجازی با یکدیگر توافق نداشته باشند و مشکلاتی ایجاد شود که در اینگونه مواقع می توانند از صدای مشاور بهزیستی، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه طی دو هفته تعطیلات به خاطر شرایط کرونا گزارشی بابت افزایش تماس‌ها با صدای مشاور بهزیستی دریافت نشده است، افزود: همه مباحثی که مربوط به خانواده و شرایط کرونا و استرس های ناشی از آن می شود، در مشاوره های ۱۴۸۰ بهزیستی گنجانده شده و مواردی مانند مدیریت استرس و تنظیم  هیجان، بهداشت روان خانواده، تاب‌آوری و رابطه زوجین در این مشاوره ها مد نظر قرار گرفته است.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین مواردی مانند برقراری ارتباط موثر بین افراد خانواده، تاب آوری اجتماعی در شرایط کرونا و مهارت های زندگی و سایر آموزش های  روانشناختی در خدمات مشاوره تلفنی  صدای مشاور بهزیستی ارائه می‌شود.
وحیدنیا یادآور شد: مشکلات و علایم مربوط به سوگ، ناامیدی و افسردگی و اضطراب  از دیگر مواردی است که با سامانه ۱۴۸۰ در میان گذاشته می شود.

کد خبر 27226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =