۲۲ میلیارد ریال وام اشتغال به معلولان بیله‌سوار پرداخت شد

فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: امسال تاکنون مبلغ ۲۲ میلیارد ریال برای اشتغال معلولان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان تسهیلات پرداخت شده است.

حسن قبادی افزود: این تسهیلات  امسال به تعداد ۶۰ معلول پرداخت شده است، ضمن اینکه چهار نفر هم در مراکز تحت نظارت این اداره اشتغال یافته‌اند و با این اقدام  ۹۵ درصد تعهد بهزیستی درباره ایجاد فرصت شغلی معلولان تحقق یافته است.
وی با بیان اینکه ۹۷۰ معلول تحت پوشش بهزیستی بیله‌سوار قرار دارند، اضافه کرد: این تعداد دارای معلولیت‌های مختلف جسمی-حرکتی، ذهنی، روانی، بینایی و شنوایی بوده و توسط حوزه توانبخشی این اداره مورد حمایت قرار می‌گیرند.  
به گفته وی،   ۴۶۵ معلول از لوازم کمک توانبخشی از جمله ویلچر، سمعک، تشک مواج، واکر، سوند، پوشینه، عصا، باطری سمعک و استفاده کرده‌اند که تامین این لوازم توسط بهزیستی شهرستان انجام شده است.
فرماندار بیله‌سوار تشریح کرد: با توجه به مشکلات مسکن برخی از مددجویان و بسته به شرایط آنها اقدامات خوبی در حیطه مسکن مددجویی انجام گرفته و کمک‌های مالی بلاعوض شامل ۶۰ میلیون تومان برای خانوارهای ۲ معلول شهری، ۳۰ میلیون تومان برای خانوارهای ۲ معلول روستایی و ۱۰ میلیون تومان برای خانوارهای تک معلول پرداخت شده و انشعابات آب، برق و گاز، عوارض شهرداری و دهیاری نیز رایگان بوده است.
قبادی اظهارداشت: امسال ۱۷ مورد مسکن مددجویی با نظارت بهزیستی و سه واحد نیز توسط انجمن خیرین این شهرستان در حال ساخت بوده و بزودی بهره‌برداری خواهند شد.
وی افزود: بهزیستی در زمینه پیشگیری از معلولیت طرح‌ها و برنامه‌های خوبی از جمله طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان ۶ تا ۳ سال، غربالگری شنوایی ویژه نوزادان تا ۳ ماهه اول تولد و طرح رصد معلولیت را امسال اجرایی کرده است.
کد خبر 27132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد